نداشتن VAR برای فوتبال ملی ما خوب نیست/ اسکوچیچ به کار سخت در تیم ملی ادامه می دهد

ساعت: 14:13
تاریخ انتشار: 14/01/1400
کد خبر: 1794215

تیم های فوتبال استان سنگ بنای آسیاب هستند.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: نبود فناوری VAR برای فوتبال ملی ما که رتبه اول آسیا را دارد خوب نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شهاب الدین عزیزی هادم رئیس فدراسیون فوتبال در حاشیه سفر به استان اصفهان گفت: عملکرد باشگاه در کشور رضایت بخش بوده است، به ویژه زمانی که محدودیت ها را بدانیم. بحثی که برای ما مهم بود این بود که اصفهان یکی از استان های پیشرو در ورزش و فوتبال است و باشگاه های مختلف فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی دارد. امروز از گزارش عملکرد مالی این استان بسیار خوشحال شدم، زیرا استان ها از نظر مالی محدود هستند.

وی افزود: هیئت های استانی سنگ بنای این مسابقات هستند و امیدوارم تلاش ها برای توسعه فوتبال در استان ها ادامه داشته باشد. نوع همکاری اداره کل ورزش و جوانان و هیئت های استانی برای من جذاب بود و بخش مهمی از این موضوع به نوع مدیریت طاهری در این استان برمی گردد.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره موضوع ورود VAR به فوتبال ایران گفت: نبود این سیستم در ایران آسیب هایی به باشگاه ها، داوران و حتی فوتبال ملی وارد کرده است. این برای فوتبال ملی ما که در رتبه اول آسیا قرار دارد خوب نیست. ما 4 باشگاه در لیگ قهرمانان آسیا داریم اما لیگ ما بدون VAR برگزار می شود. در ماه های اول گام ها و گام های مهمی برداشتیم. ما حتی با جانی اینفانتینو صحبت کردیم، اما داوران ما باید در این زمینه آموزش ببینند.

عزیزی هادم در ادامه این بحث گفت: حتی اگر این سیستم وارد کشور نشود داوران ما باید در این زمینه آموزش ببینند در غیر این صورت از چرخه حذف خواهند شد. امکان ندارد این سیستم در 6 سال وارد دنیا شده باشد اما داوران ما برای این کار آموزش ندیده اند. بنابراین ما اولین قدم را برداشتیم و یک تیم فیفا باید به ایران بیاید و تمرینات خود را شروع کند. یک دوره آموزشی عملی در ماه فوریه در قطر برگزار می شود. با رئیس فیفا هم کارهای مقدماتی انجام دادیم و او موافقت کرد که ماه آینده وقتی به ایران آمد تصمیمی بگیرد.

وی درباره شایعه ادامه همکاری با دراگان اسکوچیچ تصریح کرد: ستاد تیم ملی با قدرت کار خود را انجام می دهد و تمرکزمان روی مسابقات بهمن ماه و صعود به جام جهانی است. ماه آینده می تواند سریع ترین صعود تاریخ ایران و حتی سریع ترین صعود برای یک تیم ملی آسیا باشد. تا امروز با شما صحبت می کنیم. ما ساختمانی نداریم که همه چیز را قطع کند و رابطه ای که امروز داریم کاملاً مبتنی بر همکاری و شفقت است.

رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: در نظر داریم فروردین ماه برای جام جهانی قرعه کشی کنیم. حتی اگر دقت کرده باشید این مربی را با خودم به قطر بردم. گمانه زنی هایی در رسانه ها وجود دارد، اما اسکوچیچ با قدرت کار خود را انجام می دهد.

وی در پایان گفت: این نزدیکی در فوتبال ایران در نوع خود بی نظیر و مثال زدنی است و این اتحاد، شجاعت و کنار هم بودن به نظر من در فوتبال ملی بی نظیر است. البته این سوال از دعای خیر مردم ایران برمی آید. خدای نکرده تیم ما با رفتن به جام جهانی دل مردم را شاد کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید