تیم ملی فوتبال مدیری با 11 لژیونر می خواهد. سرمربی نیست / بین بازیکنان تیم ملی هم اختلاف است / بازگشت کیروش به نفع ما نیست


ساعت: 11:29
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۵
کد خبر: 1856224

آژانس های تامین، کارکنان فوتبال ما را تحت تاثیر قرار دادند.

سرمربی سابق سپاهان و فولاد گفت: احساس می کنم بین بازیکنان تفاوت وجود دارد. حالا چه فرقی می کند؟ برخی بازیکنان موافق فدراسیون هستند و برخی دیگر مخالف.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ عبدالله ویسی سرمربی سابق سپاهان، فولاد و استقلال خوزستان درباره تدارکات اخیر تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: متأسفانه یا خوشبختانه ژاپن و کره به مصاف برزیل خواهند رفت و با تیم هایی بازی خواهیم کرد که این کار را انجام دهند. آنها پولی نمی دهند یا خیلی راحت هستند. “آژانس هایی که بازی ها را برای ما می سازند روی مدیریت و کادر فوتبال ما تاثیر می گذارند. ما هیچ وقت برنامه ریزی خوبی نداشتیم، همه تیم ها برای سال آینده برنامه ریزی می کنند و ما هنوز منتظر یک تیم برای پاسخ دادن

وی ادامه داد: در یک هفته 3 بازی انجام دادیم. کانادا، اروگوئه و حتی شایعاتی که می خواهیم با نیجریه بازی کنیم، بعد با تیم سوم الجزایر بازی کردیم و خوشحال شدیم! متأسفانه جامعه ما جامعه ای است که مردم آن از نظر اقتصادی ضعیف هستند، ورزشکاران و تیم های ملی باید تمرکز بیشتری برای شادی مردم داشته باشند. ما منافع شخصی خود را بر منافع خود ترجیح می دهیم و این اتفاق می افتد. بحث اسکوچیچ مطرح شد و او از ابتدا هم حامی و هم منتقد بود. اما از آنجایی که بازیکنان تیم ملی ما خیلی خوب پیروز شدند و مستقیم به جام جهانی راه یافتیم، مردم خوشحال شدند و هیچکس اعتراضی نکرد.

ویسی گفت: تیم ملی در این مقیاس که می خواهد در جام جهانی بازی کند، با این همه لژیونر، فکر نمی کنم به مربی نیاز داشته باشد، بلکه به یک مدیر نیاز دارد که مراقب بازیکنان باشد. همه بازیکنان از نظر تاکتیکی و فنی آماده هستند. اما متأسفانه در همه جای ایران به خصوص در فوتبال روابط جای قوانین را گرفته که قدرت تصمیم گیری از کارشناسان و مردم ما سلب شده است. آیا تیم ملی ما با آقای اسکوچیچ و این همه ستاره که نیازی به مربی ندارند می تواند مقابل انگلیس، ولز و آمریکا موفق شود؟

او درباره تفاوت های فدراسیون و تیم ملی می گوید: هیچکس در کشور ما علاقه ای به رزومه مربی ندارد. از 25 بازیکنی که آنجا بودند، 90 درصد پس از بازگشت مصاحبه کردند و 10 درصدی که این کار را نکردند، تازه واردان تیم ملی بودند که جرات مصاحبه نداشتند. برخی از فدراسیون ها ناراحت بودند، برخی برنامه ریزی می کردند و برخی دیگر مربی بودند و احساس می کنم بین بازیکنان تفاوت وجود دارد. حالا چه فرقی می کند؟ برخی از بازیکنان موافق فدراسیون هستند و برخی دیگر مخالف. برخی طرفدار مربی و دستیارانش هستند و برخی دیگر مخالف آنها هستند. این اتفاقات به تیم ملی ما ضربه زد.

سرمربی سابق تیم فوتبال فولاد گفت: ایرانی ها باید برنامه ریزی کنند و بگویند وقت تغییر سرمربی نرسیده است؟ یا با اسکوچیچ ادامه دهید یا اگر می خواهند کاری انجام دهند دست نزنید. یکی از دلایلی که همه بازیکنان با آنها مصاحبه کردند این است که فدراسیون شل است. من مربی باشگاه بودم و بحث بر سر تعویض من بود. از آن لحظه به بعد بازیکنان برای من بازی نکردند. یا تمرکزشان تغییر کرد یا گفتند ناپدید خواهد شد. این تیم ملی است، ما باید سریعتر تصمیم بگیریم. یا پشت سر اسکوچیچ بایستید یا سریع او را عوض کنید و مربی ای بگیرید که کارش را به خوبی انجام دهد.

وی با تاکید بر گزینه های هدایت تیم ملی خاطرنشان کرد: متاسفانه فدراسیون در بحث ریاست فدراسیون و مجمع حضور دارد. ما برای هم مشکل ایجاد می کنیم. معلوم نیست کدام فدراسیون است! در کشوری که این همه پول داریم، می گویند پول فوتبال نداریم. قرار دادن کیروش و مربیانی مثل کیروش هزینه دارد و قیمت آنها مشخص است. اگر می خواهیم کیروش را بیاوریم چرا او را رد کردیم و گفتیم تیم ملی زیبا بازی نمی کند؟ آیا مردم و بازیکنان از نحوه بازی خود راضی بودند؟ بعد از 8 سال با او به آنچه می خواستیم رسیدیم؟

ویسی گفت: الان هیچکس از جام جهانی راضی نیست و همه می گویند باید به دور دوم برویم. چیزی که مردم را خوشحال می کند صعود به گروه است. الان آسیا 6 سهمیه جام جهانی دارد و ما یک سهمیه داریم. اگر نمی رفتیم فوتبال را تعطیل می کردیم و خودکشی می کردیم! من طرفدار کیروش بودم اما او کمکی به تیم ملی ما نمی کند. فدراسیون با نام کیروش می تواند انضباط و حاکمیت ایجاد کند، اما از نظر فنی هیچ کاری برای بردن جام یا رساندن تیم به سطح بالاتر انجام نداده است. زیرساخت های ما را درست کرد و نظم خاصی داشت اما کیفیت خوبی نداشتیم. می خواهیم به مرحله اول جام جهانی صعود کنیم.

سرمربی سابق تیم فوتبال سپاهان گفت: کمیسیونی تشکیل دهید و از بزرگان فوتبال ایران مانند حشمت خان مهاجرانی کمک و مشاوره بخواهید. سرمربی ایرانی چه مشکلی دارد؟ نام علی دایی در تیم ملی آنها را می لرزاند. اگر او تغییر کند، نام، رهبری و رزومه ای که عمویش در دوران بازیگری دارد می تواند کمک کند و همه بچه ها او را دوست خواهند داشت. من یک مربی هستم؛ یک جایی مربی باید بدبختی را تحمل کند و تیمش را بسازد و یک جایی مربی باید سایه اش را روی تیم بگذارد.

وی در ادامه این بحث اذعان داشت: آیا علی دایی می خواهد کنارش به مهدی طارمی درس بدهد؟ آیا باید جای سردار را بگیرد؟ آیا دریبل باید به گلی زاده یاد بدهد؟ این تیم مدیری می خواهد که بچه ها را پاسخگو کند تا اثربخش باشد. از نظر فنی می تواند چند مربی فنی خوب را برای انجام کارهای تاکتیکی در کنار خود قرار دهد. من نمی توانم با تیمی که در 3 روز دور هم جمع می شود کار تاکتیکی انجام دهم. باید به نکات ریز بازیکن توجه کنم. اینجا مدرسه فوتبال نیست که به جهانبهش و طارمی یاد بدهند.

سرمربی تیم فوتبال امید در خصوص نتایج تیم فوتبال امید به رهبری مهدی مهدوی کیا گفت: از اینکه در گروه ژاپن، استرالیا، عربستان و کره قرار نگرفتیم خوشحال بودیم و فکر می کردیم خیلی راحت صعود می کنیم. بهترین عذرخواهی برای تیم ما این است که بگوییم آنها هیچ تجربه ای ندارند، ما زیر 21 سال خود را گرفتیم و آینده را برنامه ریزی کردیم. این برنامه همه تیم ها است به جز یکی دو تیم که ظاهر نشدند. همه تیم ها با آنها آمدند. بازیکنان جوانشان را جمع کنند ما تیم را به آقای مهدوی کیا دادیم که سابقه ملی و باشگاهی نداشت، اسم مهدوی کیا عالی بود و خیلی خوب کار کردیم که او را مربی کنیم.

ویسی در پایان این مصاحبه به رادیو ایران گفت: اینکه می گویند بعد از این بازی ها باید مهدوی کیا را عوض کنیم اشتباه است. مهدوی کیه را آوردی. او 3 بازی انجام داد و حذف شد، حالا تیمش را می شناسد که تیم را به جام جهانی برساند. اگر می خواهید آن را تغییر دهید، چرا آن را بیاورید؟ گفتی ما برای المپیک یک برنامه 3 ساله می‌خواهیم، ​​ولش کن. اگر بالا برویم شاید نقاط ضعفمان مشخص نشود، چه کنیم که مهدوی کیا را بیاوریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید