ند پرایس: همچنان در حال بررسی پاسخ ایران/ رایزنی با اتحادیه اروپا هستیم

ند پرایس: همچنان در حال بررسی پاسخ ایران/ رایزنی با اتحادیه اروپا هستیم

روز جدید سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت واشنگتن همچنان در حال بررسی پاسخ ایران به متن نهایی اتحادیه اروپا در مورد از سرگیری برجام است. وی همچنین از تلاش‌های جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای آماده‌سازی متن پیشنهادی اتحادیه برای احیای برجام قدردانی کرد و اعلام کرد که نمی‌تواند اطلاعات بیشتری درباره واکنش آمریکا به پیشنهادات ایران ارائه کند.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه در نشست خبری اعلام کرد که این کشور همچنان در حال بررسی پاسخ ایران به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا است و در این زمینه با اتحادیه اروپا رایزنی خواهد کرد.

وی همچنین از تلاش‌های جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای آماده‌سازی متن پیشنهادی اتحادیه برای احیای برجام قدردانی کرد و اعلام کرد که نمی‌تواند اطلاعات بیشتری درباره واکنش آمریکا به پیشنهادات ایران ارائه کند.

پرایس همچنین از ارائه یک چارچوب زمانی خاص برای پاسخ ایالات متحده خودداری کرد.

به دنبال مواضع کشورهای غربی و اروپایی در خصوص روند مذاکرات در وین، در روزهای اخیر خوش‌بینی نسبت به احتمال مذاکرات اخیر برای احیای برجام و لغو تحریم‌ها علیه ایران ایجاد شده است.

حسین امیرعبدلاخیان، وزیر امور خارجه کشورمان، چندی پیش درباره مذاکرات گفت: به طرف آمریکایی به صراحت گفتیم که در آستانه انتخابات میان دوره ای کنگره هستیم و با بنزین مشکل داریم. طرف آمریکایی باید برای برداشتن آخرین گام انعطاف نشان دهد. ما در تمام مراحل مذاکرات تا جایی که ممکن است انعطاف خود را نشان داده ایم و طرف آمریکایی نیز می داند که تا کنون چقدر انعطاف نشان داده ایم. ما این انعطاف را در مذاکره درباره موضوعاتی که می‌توانستیم نشان دادیم و اکنون نوبت طرف آمریکایی است که انعطاف‌پذیر باشد.

وی بیان کرد: در مذاکرات اخیر طرف آمریکایی به صورت شفاهی انعطاف نسبی را در دو موضوع نشان داده است که باید مکتوب و به متن تبدیل شود و سومین موضوع ضمانت هایی است که آمریکایی ها باید انعطاف داشته باشند و واقع بینانه عمل کنند و اگر ما اگر چنین انعطافی را رعایت کنیم می توانیم در روزهای آینده به توافق برسیم. روزهای آینده روزهای مهمی برای توافق هستند. اگر انعطاف نشان ندهند دنیا به آخر نمی رسد از طرح ب صحبت می کنند ما هم پلان ب داریم.

دیدگاهتان را بنویسید