نشان کودک غول پیکر ایرانی برای قوی ترین مرد جهان

نشان کودک غول پیکر ایرانی برای قوی ترین مرد جهان

علیرضا یوسفی وزنه بردار آینده دار ایران در دوضرب جوانان با مهار وزنه 239 کیلوگرمی در مسابقات جهانی جوانان علاوه بر کسب 3 مدال طلا، رکورد جهانی را در دوضرب جوانان جابجا کرد. به نظر می رسد موفقیت یوسفی در تلاطم پناهندگی وزنه بردار ایرانی گم شده است و چندان دیده نمی شود.

یوسفی از وضعیت آمادگی خود برای مسابقات قهرمانی جوانان جهان که خیلی دیر به آن اعزام شد، گفت: -ن. تمرین علی حسینی «رفتم، با یک شوت نتوانستم تمرینی را که می خواستم انجام دهم، هرچند 177 کیلوگرم وزن کم کردم و از عملکردم راضی هستم.

وی افزود: البته در تمرینات ماه های قبل وزنه بالای 190 کیلوگرم را مهار کردم اما در مسابقات ابتدا به دنبال مدال طلا بودم و نتوانستم ریسک کنم. همچنین در نظر داشتیم ابتدا مدال طلای خود را دو برابر کنیم و سپس برای شکستن رکورد جوانان جهان تلاش کنم که خدا را شکر این اتفاق افتاد. سال آینده در رده جوانان خواهم بود و سعی می کنم رکوردم را در مسابقات بین المللی مختلف ارتقا دهم.

قهرمان جوانان جهان با بیان اینکه وقتی به ایران آمد، مسئولان از او استقبال نکردند، تاکید کرد: من به عنوان یک ورزشکار به وظیفه خود عمل کردم و نمی دانم برای مسئولان ارزشی دارد یا خیر. البته من ناراحت نشدم. وقتی آمدند مردم و سپس خانواده برایم مهم بودند و پرسنل مطمئناً صلاح نمی‌دانستند که بیایند.

یوسفی درباره برنامه خود برای آماده شدن برای بازی های آسیایی گفت: برای بازی های آسیایی هانگزو برنامه داشتم. نمی دانم خوشبختانه یا متأسفانه مسابقات به تعویق افتاد. در هر صورت تمریناتم را افزایش می دهم تا آمادگی بیشتری برای مسابقات داشته باشم.

قهرمان سنگین وزن جوانان جهان در پاسخ به این سوال که برنامه هایی برای حضور در المپیک پاریس وجود دارد؟ وی افزود: بازی های المپیک را برنامه ریزی کرده ام و مسابقات کسب سهمیه المپیک از آبان ماه آغاز می شود که اولین دوره مسابقات جهانی بزرگسالان است. امیدوارم اونجا خوب وزن کنم. حتی برنامه من این است که با حرکت مضاعف رقابت کنم و طلاهازه را اذیت کنم. در رده بزرگسالان هم برای کسب مدال های خوب تلاش می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید