نشست اضطراری سازمان بهداشت جهانی پس از شیوع آبله میمون


ساعت: 05:40
تاریخ انتشار: 1401/02/31
کد خبر: 1840218

سازمان جهانی بهداشت (WHO) پس از شناسایی بیش از 100 مورد ابتلا به آبله میمون در اروپا، روز جمعه جلسه اضطراری تشکیل داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آلمان شیوع آبله میمون را بزرگترین شیوع در تاریخ اروپا معرفی کرده است. این بیماری حداقل در هشت کشور اروپایی از جمله بلژیک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، پرتغال، اسپانیا، سوئد و بریتانیا و همچنین ایالات متحده، کانادا و استرالیا گزارش شده است.


اسپانیا روز جمعه 24 مورد جدید ابتلا به این بیماری را به طور عمده در منطقه مادرید اعلام کرد. مقامات محلی گفتند که بیشتر موارد این بیماری در سونا که بسته است شناسایی شده است.

به گزارش ایرنا، آبله میمون شبیه سرخک انسان است. این بیماری سال هاست که در بسیاری از نقاط جهان ریشه کن شده است و هیچ مورد جدیدی گزارش نشده است. با این حال، در سال های اخیر، به ویژه پس از شیوع ویروس کرونا، نگرانی ها در مورد شیوع این ویروس افزایش یافته است.

آزمایشات آزمایشگاهی نشان می دهد که ویروس آبله علاوه بر انسان می تواند موش ها و خرگوش ها را نیز آلوده کند. اولین مورد آبله مرغان در انسان در دهه 1970 گزارش شد. در سال 2003، مقامات بهداشتی ایالات متحده یک مورد از این ویروس را در این کشور گزارش کردند.

علائم اولیه آبله میمون شامل تب، سردرد، دردهای عضلانی، کمردرد، تورم غدد لنفاوی، لرز و خستگی است.

التهاب پوست نیز می تواند، معمولاً در صورت، قبل از انتشار به سایر قسمت های بدن رخ دهد. در نهایت یک دلمه تشکیل می دهد و می افتد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید