در پی شیوع بیماری آبله میمون در ایالت نیویورک وضعیت فوق العاده اعلام شد


ساعت: 20:37
تاریخ انتشار: 05/08/1401
کد خبر: 1886682

در پی افزایش موارد ابتلا به آبله میمون در آمریکا، فرماندار ایالت نیویورک وضعیت فوق العاده اعلام کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کتی هاچل، فرماندار ایالت نیویورک روز شنبه در پی شیوع گسترده آبله میمون، “وضعیت فاجعه” اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری هیل، هاچل ضمن اعلام این خبر گفت: دستورات اجرایی در این زمینه به ما این امکان را می دهد که واکنش سریع تری داشته باشیم و متخصصان بهداشت می توانند اقدامات بیشتری را برای کمک به واکسیناسیون نیویورکی ها انجام دهند.

به گفته این مقام آمریکایی، از هر چهار مورد جدید آبله میمون، یک مورد در ایالت نیویورک رخ داده است.

هیل می نویسد با اعلام وضعیت اضطراری که تا 28 آگوست (6 شهریور) ادامه خواهد داشت، تلاش برای واکسیناسیون مردم و ارسال آمار افزایش می یابد.

داده های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC) نشان می دهد که ایالات متحده بیش از 3846 مورد تایید شده آبله میمون را گزارش کرده است که آن را به یکی از کانون های شیوع بیماری از زمان شروع وضعیت اضطراری بهداشت جهانی تبدیل کرده است.

Ashish Jha، هماهنگ کننده پاسخ به ویروس آبله میمون و هماهنگ کننده کاخ سفید برای مبارزه با Covid-19 – کالیفرنیا گفت: اگرچه 99 درصد موارد آبله میمون گزارش شده در این کشور با تماس جنسی بین مردان مرتبط است، این بیماری اولین مورد گزارش شده در کودکان است. نوزاد نوپا و غیر مقیم آمریکا شناسایی شد.

دیدگاهتان را بنویسید