واکسن آبله میمون 100% در پیشگیری از این بیماری موثر نیست


ساعت: 07:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۹
کد خبر: 1891088

سازمان بهداشت جهانی کارآیی واکسن آبله میمون را با توجه به گزارش‌های مربوط به عفونت‌های پیشرونده در انسان زیر سوال می‌برد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هلث سایت، بر اساس اطلاعات موجود، بیش از 38 هزار مورد آبله میمون در 94 کشور گزارش شده است. تعداد کشته شدگان به 12 نفر رسید. با افزایش موارد و مرگ و میر، تقاضا برای واکسن آبله میمون نیز افزایش می یابد.

سازمان بهداشت جهانی گزارش هایی از اثربخشی واکسن دریافت کرده است و مقامات می گویند که برخی از عفونت ها حتی پس از دریافت واکسن پیشرفت کرده اند. با توجه به این موارد عنوان می کنند که این واکسن 100 درصد در جلوگیری از این عفونت موثر نخواهد بود. بنابراین دریافت این واکسن به این معنا نیست که افراد می توانند اقدامات پیشگیرانه را کنار بگذارند.

مقامات سازمان بهداشت جهانی گفتند، هر کسی که احساس خطر می کند و می خواهد سطح خطر خود را کاهش دهد، تعدادی مداخله در دسترس دارد، از جمله:

• واکسیناسیون در صورت امکان

• محافظت در برابر فعالیت هایی که ممکن است خطر عفونت وجود داشته باشد

• اجتناب از رابطه جنسی گروهی.

مقامات خاطرنشان کردند که شیوع یک عفونت جدید نیست و توضیح دادند که مطالعات دهه 1980 نیز نشان داد که واکسن ها می توانند تنها 85 درصد محافظت در برابر ویروس ایجاد کنند. اما داشتن تمام اطلاعات در مورد اثربخشی واکسن نیز مهم است زیرا مقامات می توانند گام بعدی را برای پیشگیری بردارند.

دیدگاهتان را بنویسید