اقدامات ایران برای جلوگیری از شیوع آبله میمون


ساعت: 22:28
تاریخ انتشار: 14/04/01
کد خبر: 1841603

دستیار وزیر بهداشت از تدوین دستورالعمل پیشگیری از بیماری آبله در کشور و همچنین تامین تجهیزات و امکانات مناسب در انستیتو پاستور خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پدرام پاک آیین دستیار رسانه ای وزیر بهداشت با تشریح اقدامات انجام شده برای شناسایی موارد مشکوک آبله میمون و همچنین پیشگیری از شیوع آن در کشور گفت: پیگیری سریع و دقیق. با توجه به اینکه آبله میمون در برخی از کشورهای دنیا مشاهده شده و تعداد موارد قطعی در دنیا به 200 نفر رسیده است، واحدهای بهداشتی برای جلوگیری از شیوع و گسترش این بیماری در کشور آماده شده اند، بنابراین در صورت مشکوک شدن موارد مشاهده می شود، تحقیق کنید.

تدوین دستورالعمل تشخیص و پیشگیری از آبله میمون در کشور

پاک آیین افزود: دستورالعمل تشخیص و پیشگیری از آبله میمون و دستورالعمل نمونه گیری از بیماران احتمالی در هفته گذشته تهیه شد که به نوعی نقشه راه اولیه برای جلوگیری از شیوع آبله میمون است. این دستورالعمل همچنین با در دسترس قرار گرفتن اطلاعات جدید به روز خواهد شد. تجهیزات و امکانات تشخیصی کافی فراهم شده و آزمایشگاه تشخیص سرخک میمونی در انستیتو پاستور راه اندازی و فعال شده است.

تقویت مراقبت های بهداشتی در گذرگاه های مرزی
دستیار رسانه ای وزیر بهداشت با بیان اینکه اقدامات لازم برای ارتقای سلامت مرزها و هماهنگی های لازم با مسئولان مربوطه در سایر وزارتخانه ها انجام شده است، افزود: بر اساس تصمیم اعضای این شورا، مرزبانی نظارت .
پاک آیین در پایان خاطرنشان کرد: زیرساخت های بومی تهیه شده برای تولید واکسن تاج در کشور می تواند در برابر سایر تهدیدات بهداشتی از جمله آبله میمون استفاده شود. اگرچه هنوز برای تصمیم گیری در این مورد زود است، اما وزارت بهداشت به طور جدی به مسائل مربوط به این بیماری رسیدگی می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید