آمادگی ایران برای صادرات واکسن کرون به 9 کشور / آبله میمون وارد ایران نشده است


ساعت: 16:32
تاریخ انتشار: 1401/03/07
کد خبر: 1842142

عین اللهی از آمادگی کشور برای صادرات 4 میلیون دوز واکسن کراون خبر داد و گفت: با 9 وزیر بهداشت از کشورهای مختلف دیدار و برای صادرات واکسن کراون اعلام آمادگی کردیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سبلان ما، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در دیدار با مسئولان ارشد استان اردبیل با اشاره به موفقیت های ستاد ملی تاج و تخت گفت: برای توسعه اقتصادی کشورمان مانند ستاد کرونا ضروری است. برای تنظیم بازار باید طرح ملی ارتقای یارانه ها را نیز راه اندازی کرد تا مانند ویروس تاج، ریشه فساد اقتصادی در کشور خشک شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه سخنان خود از آمادگی کشور برای صادرات 4 میلیون دوز واکسن کراون خبر داد و گفت: با 9 وزیر بهداشت از کشورهای مختلف دیدار کردم و آمادگی خود را برای صادرات واکسن کراون به کشورهای دیگر اعلام کردم. حتی می توانیم به کشورهایی که از نظر توسعه وضعیت خوبی ندارند، واکسن رایگان بدهیم.

وی گفت: اکنون چهار میلیون دوز واکسن آماده داریم. ما در اولین محموله 100000 دوز به ونزوئلا فرستادیم.

عین اللهی گفت: با صادرات واکسن نشان می دهیم که جمهوری اسلامی ایران کشوری قدرتمند و پیشرو در همه امور است.


d1056a58 8410 4143 98d8 7547f19a032b خبر خاکستری


امکان ساخت واکسن انواع ویروس در کشور

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخشی دیگر از سخنان خود به زیرساخت های ایجاد شده برای مقابله با تاج اشاره کرد و گفت: تاج به ما کمک کرده زیرساخت های واکسیناسیون را افزایش دهیم به طوری که امروز 6 مرکز واکسیناسیون داریم که فقط کرون نیستند. واکسن ها. در عوض، آنها می توانند برای هر ویروس یک واکسن تولید کنند.

وی از راه اندازی بیوراکتورهای مجهز در کشور خبر داد و گفت: امکان کشت انواع ویروس در آن وجود دارد. بنابراین ما می توانیم برای هر نوع تهدیدی در دنیا واکسن تولید کنیم و از وقوع فاجعه جلوگیری کنیم.

عین الهی با بیان اینکه یکی از کشورهای موفق در ریشه کنی بیماری های عروق کرونر قلب هستیم، گفت: یکی از دلایل موفقیت ما ورود رهبر معظم انقلاب به این موضوع و احساس مسئولیت رئیس جمهور فعلی بود. .

وی با بیان اینکه ستاد ایرانی کرونا یکی از ستادهای بی نظیر در جهان است، گفت: در کنترل این ویروس بی نظیر باشید.


eec3e2a3 4b22 4b6d bd74 557dd9006f03 خبر خاکستری


آبله میمون وارد ایران نشد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به نگرانی مردم در مورد آبله میمون نیز گفت: این بیماری سال هاست که در کشورهای مختلف وجود دارد و مربوط به حیوانات است و به صورت تصادفی به میمون ها منتقل شده و به طور تصادفی نیز به افراد منتقل شده است. این بیماری عوارض پوستی بیشتری دارد و مرگ و میر آن مانند تاج نیست و بسیار کم است.

وی گفت: چند مورد مشکوک داشته ایم که نمونه های آن را به موسسه پاستور داده ایم و هیچ کدام ثابت نشده است. بنابراین هنوز در کشور ما اثبات نشده است که آبله میمون رخ داده است. اما کارشناسان وزارت بهداشت در حال رصد وضعیت مرزها هستند و اگر موردی باشد قطعا اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید