نشست هم اندیشی مدیرعامل هلال احمر هرمزگان با جوانان و امدادگران

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان

مختار سلحشور مدیر عامل هلال احمر هرمزگان مهمترین اقدامات انجام شده توسط این جمعیت در 2 سال گذشته در حوزه امدادی، ارائه خدمات داوطلبانه، بهداشت و درمان و فعالیت های فرهنگی را تشریح کرد.

سلحشور گفت: استان هرمزگان در دو سال گذشته دچار تصادفات زیادی از جمله بیش از یک هزار و 300 تصادف جاده ای و یک هزار و 131 تصادف دیگر شده است و در برخی تصادفات بزرگ مانند سقوط زلزله 1400 در بخش فین بیش از 26 هزار تصادف. به افراد مجروح کمک شد

وی افزود: پس از زلزله تابستان 1401 در سایه کوش بیش از 12 هزار و 300 نفر خدمات امدادی دریافت کردند و در جریان وقوع سیل های متعدد در شرق استان بیش از 80 هزار نفر از خدمات امداد و نجات جمعیت هلال احمر بهره مند شدند.

سلحشور با بیان اینکه جمعیت هلال احمر هرمزگان پروژه های متعددی در حوزه محرومیت زدایی اجرا کرده است، گفت: مهمترین آنها طرح اخیر مقابله با اثرات نامطلوب خشکسالی با همکاری فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و صلیب سرخ است. مشارکت مردم ژاپن که بیش از 10 میلیارد تومان در اختیار دارد، اقداماتی در بخش های مختلف از جمله کاهش اثرات تنش آبی، آموزش و بهداشت انجام شد و بیش از 4000 نفر از این خدمات بهره مند شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان با بیان اینکه در 2 سال گذشته بالغ بر 9.5 میلیارد تومان در حوزه آبرسانی توسط خیرین در طرح ملی تعهد آب جذب شده است، اظهار داشت: در حوزه خدمات درمانی رایگان در راستای حذف بیش از 19 میلیارد تومان محرومیت برای بیماران نیازمند توزیع شده است.

وی در ادامه به آموزش به عنوان یکی از وظایف مهم جمعیت هلال احمر اشاره و بیان کرد: در حوزه آموزش همگانی در دو سال گذشته بیش از 1900 دوره آموزشی برگزار شده و به بیش از 36 هزار نفر رسیده است. همچنین دوره های تخصصی جمعیت هلال احمر که با هدف اکثریت جمعیت برگزار می شود، 133 دوره تخصصی با بیش از 3300 شرکت کننده برگزار شد.

سلحشور یادآور شد: در 2 سال گذشته بیش از 320 خانه حلال در سراسر استان ایجاد شده است که عمدتاً در زمینه آموزش، آگاهی بخشی جوامع محلی و ترویج رسالت های حلال به مردم فعالیت می کنند و اقدامات به نحو احسن انجام شده است. برای تشکیل تیم های عملیاتی امداد و نجات در تعدادی از خانه های حلال انجام شد.

این مسئول با اشاره به فعالیت جمعیت هلال در حوزه فرهنگی گفت: در این مدت در طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی و همچنین اجرای طرح شوق رویش به بیش از 159 هزار نفر خدمات آموزشی ارائه شد. با بیش از 102000 بهره بردار با هدف غنی ایجاد اوقات فراغت برای کودکان، اجرای طرح یاس با بیش از 1600 بهره بردار با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره)، اجرای طرح قضایی و ارائه آموزش به بیش از 15000 دانش آموز.

وی با اشاره به اینکه بیش از 11 هزار نفر از خدمات آموزشی این طرح در زمینه پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر بهره مند شده اند، 6 هزار و 100 نفر خدمات درمانی رایگان ارائه کرده اند.

در ادامه این جلسه نماینده ولی فقیه به تشریح نقش طلاب در رشد و توسعه جامعه، داوطلبان، مددکاران، جوانان و دانشجویان حاضر در این جلسه به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و در پایان اجلاس سران از دانشجویان و اعضای فعال مراکز جمعیت هلال احمر دانشگاه های بندرعباس تجلیل شد.


آیا این خبر مفید بود؟