نصب تابلوی ممنوعیت شنا در نقاط خطرناک دریای عمان ضروری است/ کشف جسد دومین کودک غرق شده در روستای رامین


ساعت: 14:36
تاریخ انتشار: 1011/01/22
کد خبر: 1821251

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه چابهار:

کوروش محمدی گفت: به شهرداری و مسئولان دستور داده شده تا در اسرع وقت نسبت به نصب علائم و علائم هشدار دهنده در نقاط خطرناک دریای عمان اقدام کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کوروش محمدی معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ویژه چابهار در گفتگوی تلفنی با خبرنگار عصرهامون در خصوص حادثه دلخراش مجمع الجزایر چابهار که منجر به کشته شدن سه سرنشین شد، گفت: کل ساحل چابهار به جز دریا، اغلب به دلیل اتصال به اقیانوس غیرقابل دسترسی است و برای هر نقطه از مرز خطرناک است.

وی افزود: برخی از مسافران به دلیل عدم اطلاع از مناطق ممنوعه شنا به ساحل می روند و یا استحمام می کنند که منجر به بروز چنین حوادث تلخی می شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه چابهار با تاکید بر اینکه پهنه بالا فاقد علائم هشداردهنده است، افزود: حادثه غرق شدن سه نفر از اعضای خانواده در خارج از محدوده شهری رخ داده است. کما اینکه دستور نصب تابلوها و علائم هشدار دهنده شهرداری، اداره بندر و نگهبانی داده ایم. در اسرع وقت کلیه نقاط به ویژه محدوده های زیر مجموعه شهرداری نصب شود.

وی تاکید کرد: دریای بزرگ خطرناک و صعب العبور است و اکثر مردم منطقه این را می دانند اما باید با نصب تابلوها و علائم هشدار دهنده به مردم و مسافران این موضوع یادآوری شود تا شاهد حوادث ناگوار نباشیم.

محمدی گفت: بیشتر قربانیان مسافر هستند زیرا فکر می کنند دریای عمان مانند سواحل شمالی کشور آرام است و به همین دلیل سریع به داخل آب رفته و دچار مشکل می شوند.

جسد بی جان دختر غرق شده مشهدی در چابهار پیدا شد

این حادثه پس از آن رخ داد که دو کودک هنگام بازی در ساحل گرفتار موج شدند و خود را به داخل آب انداختند که در پی آن پدر خانواده سعی کرد فرزندانش را نجات دهد اما او نیز به دلیل ناآگاهی از فن شنا غرق شد.

علیرضا میربهادین، مدیرعامل جمعیت هلال سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: روز شنبه 20 فروردین ماه جاری غرق شدن یک خانواده در منطقه چابهار بزرگ به جمعیت هلال احمر اطلاع داده شد.

وی افزود: در پی اعلام مفقود شدن، بلافاصله تیم عملیاتی به منطقه اعزام و جست و جوی افراد غرق شده را آغاز کردند. دو ساعت بعد با کمک نیروی دریایی و مردم محلی، اجساد دو قربانی به خشکی منتقل شد.

این مسئول افزود: با تلاش امدادگران جمعیت هلال احمر شهرستان چابهار و گشت های متعدد دریایی و ساحلی در محدوده روستای رامین، ساعت 7 امروز کشف و تحویل مقام قضایی شدند. 10.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید