سه‌هزار تابلوی ترافیکی در سطح راه‌های استان قم درحال نصب است

سید حسن خلیلی نیا روز چهارشنبه در بحث این طرح به منظور افزایش ضریب ایمنی راه های استانی و کاهش تصادفات احتمالی معرفی شد.

وی محدوده اجرای طرح را شامل تمامی محورهای مواصلاتی استان دانست و تاکید کرد: طبق بررسی ها و اولویت بندی های انجام شده بیشترین تمرکز در اجرای طرح نصب تابلوهای راهداری در محورهای قدیم قم – تهران، قم است. -راهجرد و سلفچگان- بزرگراه دیلیجان و برعکس این محور قم – نزار (به شهر پرنیان) است.

هلیلینیا در خصوص نوع تابلوهای مشخص شده در این طرح گفت: انواع تابلوهای هشدار دهنده، تابلوهای پلیسی و تابلوهای جهت دار انعطاف پذیر با توجه به محل محاسبه شده در این طرح نصب می شود.

رئیس اداره ایمنی راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم در خصوص بازه زمانی تکمیل طرح نصب علائم راهداری در جاده های استان گفت: با توجه به در پیش بودن روزهای جاده ای زمستانی و آغاز بارندگی. ماه ها و برف که نیاز به نصب تابلوهای راهنما را دو چندان می کند، با تلاش عوامل مجری و سایر دست اندرکاران پروژه، این طرح تا پایان آذرماه سال جاری به طور کامل اجرا می شود.

وی با بیان اینکه تاسیسات راهداری جزو سرمایه های ملی کشور است و هزینه های زیادی صرف خرید، نصب و نگهداری آن می شود، از راهداران خواست از رم زدن خودروها و تابلوهای مخدوش خودداری کنند.

در حوزه راه استان قم حدود 2000 کیلومتر راه وجود دارد که 213 کیلومتر بزرگراه، 232 کیلومتر بزرگراه، 154 کیلومتر راه اصلی، 150 کیلومتر راه فرعی و 1000 کیلومتر راه روستایی است.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و تقاطع‌های فرعی است که از جمله آنها می‌توان به بزرگراه قم – تهران به طول 130 کیلومتر، جاده قدیم قم – تهران، بزرگراه قم – ساوه به طول 87 کیلومتر، جاده قدیم قم – کاشان، قم – کاشان اشاره کرد. بزرگراه وی به طول 104 کیلومتر، بزرگراه کوم – گرمسار به طول 173 کیلومتر و بزرگراه کوم – سلفچگان – اراک به طول 136 کیلومتر اشاره کرد.