نظرسنجی از مستمری بگیران برای قرارداد بیمه تکمیلی جدید

نظرسنجی از مستمری بگیران برای قرارداد بیمه تکمیلی جدید

پرداخت ماهیانه نزدیک به 200 هزار تومان برای بیمه اضافی برای یک خانواده سه چهار نفره کم نیست. با در نظر گرفتن اینکه مجموع درآمد ماهیانه یک خانواده به هفت میلیون تومان هم نمی رسد و یادمان باشد که یک مستمری بگیر سی ساله یک سوم حقوق ماهیانه خود را در یک صندوق اجتماعی و بین نسلی پس انداز کرده است، بنابراین در سنین پیری کار خواهد آمد

در این شرایط «حق بدیهی مستمری بگیر» این است که قرارداد جدید بیمه تکمیلی را که قرار است در اول آذرماه منعقد شود، درخواست کند و نظرات و درخواست های قانونی خود را اعلام کند.

مروتی (کارگر بازنشسته) با تاکید بر اینکه عقد قرارداد بیمه تکمیلی امسال باید با روال معمول متفاوت باشد. وی به هزینه های بالای دارو و درمان اشاره می کند و می گوید: وقتی برای بیمه تکمیلی پرداخت می کنیم کمترین انتظاری که داریم این است که دیگر نگران هزینه های دارو و درمان نباشیم. اگر تحقیقات درست و صادقانه انجام شود، مشخص می شود که با وجود بیمه اضافی و هزینه های سنگین آن، حداقل 50 درصد از هزینه درمان پا بازنشسته باقی می ماند.

وی تاکید می کند: انتظار بازنشستگان بررسی دقیق افکار عمومی است که شهر به شهر و استان به منطقه انجام شود. مرکز ارشد باید این کار را انجام دهد. نظرسنجی از مستمری بگیران در مورد اولویت های آنها در درمان و اینکه قرارداد بهینه چیست. در قرارداد بیمه تکمیلی جدید چه عوامل و اجزایی باید لحاظ شود و هر کدام از این اجزا چه وزنی در قرارداد داشته باشند. مرکز بازنشستگی هر شهرستان باید نظر مستمری بگیران آن شهر را جویا شود سپس در سطح استانی و در نهایت در سطح کشوری جمع آوری و تجمیع شود و در نهایت نتیجه نظر مستمری بگیران مورد توجه قرار گیرد. در نظر گرفتن در هنگام انعقاد قرارداد

به گفته مروتی، موضوع بعدی ضمانت اجراست. این قرارداد باید شامل ضمانت‌های عملکرد قطعی باشد، به طوری که در صورت عدم پرداخت یا حتی تاخیر بیمه‌گر (مشکل بسیار رایجی که بازنشستگان را به بیراهه می‌کشد)، متعهد به پرداخت جریمه به جامعه هدف شود.

این مستمری بگیر می افزاید: نباید اصرار به انعقاد قرارداد با بیمه گذار خاصی داشت. چرا هر سال با یک شرکت ثابت قرارداد می بندند؟ آنها باید از شرکت های مختلف بیمه بخواهند در مناقصه شرکت کنند و سپس شرکتی را که لیست خدمات آن نزدیک به نیازها و نیازهای جامعه بازنشستگی کشور باشد، برنده اعلام کنند. نمی توانیم کورکورانه قرارداد ببندیم و یک سال دیگر بازنشستگان را در تنگنا بگذاریم.

به گفته این مستمری بگیر، مستمری بگیران به دلیل کهولت سن و بیماری های مربوطه بیشترین نیاز را به درمان خوب و با کیفیت دارند. به همین دلیل است که کیفیت و کمیت قرارداد بیمه تکمیلی برای بازنشستگان بسیار مهمتر از کارگران است. امروز میلیون ها مستمری بگیر شاغل در انتظار عقد قرارداد بیمه تکمیلی جدید هستند و انتظار دارند با یک قرارداد با کیفیت بیشتر مشکلاتشان در حوزه دارو و درمان حل شود.

دیدگاهتان را بنویسید