جزئیات قرارداد جدید بیمه تکمیلی مستمری بگیران

جزئیات قرارداد جدید بیمه تکمیلی مستمری بگیران

روز جدید : رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی از انعقاد قرارداد جدید بیمه تکمیلی مستمری بگیران خبر داد و گفت: مستمری بگیران از ابتدای آذرماه 1400 از افزایش تعهدات بهره مند می شوند.

علی عسگر بیات با تاکید بر اینکه مهم ترین الزام بازنشستگان تامین اجتماعی پس از مستمری ماهانه بحث درمان و رضایت کمی و کیفی از خدمات تکمیلی بیمه ای خود است، گفت: لذا با توجه به اهمیت این موضوع، اقدام کارشناسی و تخصصی انجام شود. جلسات ماه های قبل ما انجام دادیم. در این جلسات با توجه به ابعاد و جوانب مختلف، پیشنهادات و دیدگاه های روسای مراکز منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و در فضایی مبتنی بر خرد جمعی بسته های پیشنهادی تهیه شد. در این پکیج ها سعی شده تا ضمن ساماندهی موارد و تسهیل در دریافت خدمات در کوتاه ترین زمان، خدمات مناسب و مطلوبی را برای بازنشستگان و بازنشستگان با کمترین قیمت و تعداد مناسب ارائه کنیم.

وی ادامه داد: میزان بیمه اضافی در قرارداد جدید برای هر نفر 91 هزار تن است که برای هر بازنشسته در نظر گرفته شده است. این مبلغ با احتساب بخشی از هزینه ها از جمله مشارکت سازمان تامین اجتماعی است که با مساعدت مدیر عامل سازمان و تایید هیات مدیره انجام خواهد شد.

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی افزود: در قرارداد جدید بیمه تکمیلی سقف تعهدات با افزایش قابل قبولی همراه است. به عنوان مثال، تعهدات بیمارستانی شامل درمان جراحی های سرطانی، تومورهای بدخیم، جراحی مغز و اعصاب و جراحی نخاع، قلب، آنژیوپلاستی، عروق محیطی، پیوند ریه، پیوند قلب، پیوند کلیه، پیوند مغز استخوان، پیوند کبد، کلیه و … است. با افزایش 12.5 درصدی از 400.000.000 ریال به 450.000.000 ریال افزایش یافته است.

بیات گفت: تعهدات عمومی بستری شامل هزینه های درمانی و جراحی های بیمارستانی به شرط بستری شدن در بیمارستان ها و مراکز آنژیوگرافی قلب و چشم (پیوند قرنیه و …) و با افزایش 85 درصدی همراه باشد. درگیری های پاراکلینیکی و خدمات تشخیصی و سرپایی شامل آنژیوگرافی، سی تی آنژیوگرافی، اسکن، اسکن سه بعدی، سی تی اسکن و … نیز 35 درصد افزایش یافته است. علاوه بر این، استخدام سرپایی 44 درصد، معاینات پاتولوژی 55 درصد، لیزیک 300 درصد، بیماران تخصصی و صعب العلاج 50 درصد و هزینه آمبولانس 50 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در قرارداد قبلی کمترین مشکل را در بحث تاخیر در پرداخت هزینه ها داشتیم و بر اساس بررسی ها و بررسی های انجام شده توسط همکاران در سراسر کشور، وضعیت خدمات بیمه ای طرف قرارداد را به مطلوب ارزیابی می کنیم. ضمن اینکه در خصوص کسر مبالغ اضافی بیمه از حقوق بازنشستگی و پرداختی به شرکت بیمه توسط سازمان، مشکلی برای تشکر و قدردانی از حمایت های مدیران سازمان نداشتیم، البته معتقدیم قراردادی در این خصوص وجود ندارد. این تعداد زیاد کارمند مشکلی نیست و خوشبختانه همکاران من در مرکز عالی سیستم نظارت و کنترل قوی دارند.

وی تاکید کرد: با توجه به راه اندازی قرارداد جدید در اوایل آذرماه، مشمولانی که تاکنون از این سرویس استفاده کرده اند، اطلاعات آنها به صورت خودکار در سامانه به روز می شود و تا زمان مشمولان نیازی به مراجعه حضوری به مراکز نیست. علاوه بر بیمه شده و می خواهند از مزایای بیمه تکمیلی برخوردار شوند، سه ماه فرصت دارند تا با مراجعه به دفاتر مراکز، اطلاعات و افراد تحت تکفل خود را ثبت کنند. همچنین برای افرادی که متقاضی قطع عضویت در بیمه تکمیلی هستند مهلتی سه ماهه در نظر گرفته شده است و در صورت کسر حق بیمه از مستمری آنها بلافاصله مسترد خواهد شد.

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سراسر کشور با تشکر از حمایت ها و تلاش های کانون های استانی و حمایت و مساعدت کارکنان سازمان تامین اجتماعی گفت: امیدواریم این توافق باعث رضایت بیشتر مردم شود. بازنشستگان و مستمری بگیران.”

دیدگاهتان را بنویسید