نظر راویان به داستان امام حسن عسکری (ع) به گرجی

ساعت: 14:51
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۱۹
کد خبر: 1783213

حجت الاسلام گرزین گفت: محمد بن حمزه طوسی اولین کسی است که در کتاب الثاقب فی المناقب، قطب الدین راوندی از راویان قرن ششم در کتاب خود (الحرج) به موضوع زمین اشاره کرده است. و الکرج).

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت‌الاسلام عباس گرزین در گفت‌وگو با خبرنگار گلستان ما گفت: چندین منبع مشهور از شیعیان داریم که از امام حسن عسکری (ع) تا اردن در زمان زمین و از 15 مورخ برجسته شیعه در زمان امام حسن عسکری (ع) نقل می‌کنند. ع) اردن» برانگیخته شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان ادامه داد: محمدبن حمزه طوسی اولین کسی است که در کتاب الثاقب فی المناقب، قطب الدین راوندی از راویان قرن ششم در کتاب خود (الحرای) به مشکل زمین اشاره کرده است. و الکرج).

حجت الاسلام گرزین خاطرنشان کرد: راویان دیگری چون علامه مجلسی در بحارالانوار، فخرالدین اردبیلی در (کشف الگامه فی معرفه الامام)، شیخ عباس کومی در منتهی العمال، محمد شریف رضی در کرامت الصالحین و غیره. . . نیز به این موضوع پرداخت.

وی افزود: به روایت این راوی سوم، سومین راوی ربیع الثانی سال 255 هجری قمری، سالروز ورود و زیارت امام حسن عسکری (ع) در گرجستان استان گلستان کنونی و تولیت از آن شهر تا آمدنش.نازنین حضرت.»

افسر مسئول یادآوری این است که این امام جماعت گرگان زمین را به نام سرزمین انتخاب کرده است، حتماً حکمت داشت و زمین های زیادی بود، اما امام همام گرگانی را انتخاب کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید