نقش نیروی هوافضای سپاه در ارسال مواد غذایی به عراق


ساعت: 15:01
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۱
کد خبر: 1896917

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقش نیروی هوافضای سپاه در ارسال ده ها تن آب و غذا به عراق با استفاده از ناوگان هوایی این کشور را از دیگر اقدامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خدمت رسانی به زائران عنوان کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف سخنگوی و مسئول روابط عمومی سپاه ضمن تشریح اقدامات و فعالیت های سپاه در خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی اظهار داشت: با توجه به تدابیر و دستورات فرمانده معظم کل قوا سپاه و پیش بینی های انجام شده و برنامه ریزی شده، خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی و همکاری با نهادهای این حوزه تا بازگشت زائران عزیز به کشورمان ادامه خواهد داشت.
وی افزود: ارائه خدمات سپاه متناسب با نیاز و با حمایت و مشارکت برنامه ریزی موکب های حسینی و خیرین و در ابعاد مختلف بهداشتی و درمانی، حمل و نقل و حمل و نقل، تامین آب و غذا، پارکینگ خودرو و فضای ذخیره سازی وسایل و اثاثیه موکب احداث مراکز زیارتی، درمانگاه ها و بیمارستان های صحرایی انجام شده است.

سردار شریف با توجه به حجم زیاد زائران اربعین حسینی نسبت به سال های گذشته و لزوم ارتقای ظرفیت تردد زائران، خاطرنشان کرد: سپاه 1000 دستگاه اتوبوس و ون برای جابجایی زائران در مسیرهای محدود و 200 دستگاه واگن برقی اضافه کرده است. لبدار به ناوگان حمل و نقل ویژه اربعین و هماهنگی خوب با سازمان ها و مراجع ذیربط برای رفع برخی نواقص در این حوزه کمک کرد.

وی همچنین نقش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نیروی هوافضا در ارسال ده ها تن آب و غذا به عراق با استفاده از ناوگان هوایی خود را از دیگر اقدامات سپاه در خدمت رسانی به زائران عنوان و تصریح کرد: کمک به آماده سازی زیرساخت ها و تامین منابع ادوات و امکانات مورد نیاز موکب ها در آن سوی مرزها و مسیر نجف تا کربلا از جمله آب، غذا، سردخانه، تجهیزات سرمایشی و همچنین مولد برق و خدمات عمومی به درخواست از دیگر اقداماتی بود که در این ساحت مقدس سفارش شد. کار انجام شد.

برپایی قرارگاه های اربعین در استان های مرزی کشور

سردار شریف برای ایجاد و راه اندازی قرارگاه های اربعین سپاه در استان های ایلام، خوزستان و کرمانشاه و همچنین استان های آذربایجان غربی در مرز تمرچین و کردستان در مرز باشماق و پشتیبانی و خدمات امنیتی لازم که صورت می گیرد. تحت مدیریت و فرماندهی سپاه استان های مذکور از دیگر اقدامات سپاه را برشمرد و افزود: با توجه به هماهنگی و هم افزایی با نهادها و مراجع امنیتی عراق از جمله استفاده از ظرفیت و توانمندی های حشد الشعبی -شعبی و همچنین هوشیاری و هوشیاری نمازگزاران حسینی، نگرانی هایی در مورد امنیت موکب وجود دارد، اربعین وجود ندارد.

سخنگوی سپاه در پایان بر اهمیت همکاری زائران اربعین در مسیر بازگشت به میهن اسلامی با نیروهای امنیتی، انتظامی و خدماتی تاکید کرد و گفت: با توجه به حجم زیاد زائران و موج مورد انتظار بازگشت همزمان آنان. برای عبور از مرزها و ورود به کشور، خداوند عنایت فرماید که هموطنان عزیز با رعایت توصیه‌ها و ملاحظات ایمنی و عجله نکردن در جاده‌ها، با صبر و آرامش به سلامت راهی وطن خود شوند.

دیدگاهتان را بنویسید