نمایشگاه یلدا در مشکینداش برگزار می شود / کاردستی; هنر بی نظیر در البرز

ساعت: 16:04
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۳
کد خبر: 1792130

محمدرضا سالم از برپایی نمایشگاه صنایع دستی به مناسبت شب یلدا در مشکین داش خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رئیس هیئت امنای مجتمع تولیدی صنایع دستی البرز در گفت و گو با خبرنگار تیتریک از برگزاری نمایشگاه صنایع دستی به مناسبت شب یلدا خبر داد.

محمدرضا سالم ادامه داد: در آستانه شب یلدا و با انگیزه هنرمندان صنعتگر، این نمایشگاه را برای حمایت از هنرمندان این عرصه برگزار کردیم تا بتوانیم بخشی از نیازهای مردم را برای تولید محصولات فرهنگی و هنری و صنایع دستی برآورده کنیم. “

وی ادامه داد: در این نمایشگاه صنایع دستی 50 هنرمند شهرستان مشکین دشت در زمینه کاشی و سرامیک، چلنگر، قالی بافی، چرم دوزی، مجسمه سازی و احجام چوبی، تزیینات سنتی، قلم زنی مس، معرق و منبت چوب به نمایش گذاشته شد. موزاییک، مجسمه سازی، تراش شیشه و مینا، ظروف چوبی، میناکاری، لعاب کاری، کنده کاری روی چوب، رزین و پلی استر، چاقوسازی است.

سالم با اشاره به اینکه استان البرز ظرفیت بالایی در زمینه صنایع دستی دارد، خاطرنشان کرد: وی گفت: چندین مورد از صنایع دستی در استان با حمایت و پشتکار فعالان مشاغل داخلی با حمایت و ارائه تسهیلات ساخته شده که هم اکنون به تولید انبوه رسیده و بازار بسیار خوبی را به دست آورده است.

وی ادامه داد: این نمایشگاه به منظور افزایش آگاهی از فرصت های اشتغال زایی و آموزش در زمینه های مختلف صنایع دستی و فروش محصولات مرتبط با شب یلدا برگزار می شود.

baa8d12f cd99 44c9 a749 3453dddf97ba خبر خاکستری

سالم گفت: بخشی از درآمد حاصل از فروش این نمایشگاه صرف امور خیریه خواهد شد. خوشبختانه در سال‌های اخیر به دلیل نوسانات نرخ ارز شاهد کاهش سطح واردات صنایع دستی بوده‌ایم، اما از سوی دیگر به دلیل اپیدمی تاج، کارخانه‌های صنعتی کشور برای رونق دوباره مدتی تعطیل شده‌اند.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: این نمایشگاه روز پنجشنبه 25 آذرماه از ساعت 10 الی 17 واقع در مشکین داش مجتمع تولیدی صنایع دستی البرز میزبان علاقه مندان خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید