نمایش «دانتون» در خانه هنرمند/ روایتی از «حذف زندگان» در دوران حکومت وحشت فرانسه در قرن هجدهم


ساعت: 16:26
تاریخ ارسال: 1301/10/09
کد خبر: 1920829

پانصد و بیست و سومین برنامه خانه سینماتک هنرمندان ایران به اکران فیلم «دانتون» اختصاص دارد که محور آن داستان حذف زندگان در دوران حکومت وحشت قرآن هجدهم در فرانسه ساخته آندری وایدا است. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پس از اکران این فیلم که روز دوشنبه (21 دی ماه 1401) ساعت 17:00 در تالار ناصری برگزار می شود، نشست نقد و بررسی با حضور غلامرضا حداد، دکتری تخصصی هنر، برگزار می شود. . د در روابط بین الملل از دانشگاه شهید بهشتی و استادیار دانشگاه علامه طباطبایی با موضوع حذف زندگان برگزار می شود.

در خلاصه داستان دانتون آمده است: «نوامبر 1793 ژرژ دانتون دوپاردیو، عضو کمیته امنیت عمومی و یکی از بنیانگذاران حکومت ترور، به همراه دوستش ماکسیمیلیان دو روبسپیر پس از یک تبعید کوتاه مدت خودخواسته به پاریس گرسنه بازمی گردند. او که از خونریزی خسته شده است، پیشنهاد مذاکره با دشمنان خارجی فرانسه برای صلح را می دهد و سعی می کند فضای تساهل و تساهل را در داخل مرزهای کشورش دوباره ایجاد کند.

جرارد دوپاردیو، وویچ پسونیاک، آن آلوارو، رولان بلانچ، پاتریس شرو، امانوئل دوبور، کریستف گلوبیش، رونالد گاتمن، جرارد هاردی و آلن ماس در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید