نماینده اصفهان: اعدام محسن شکاری مبارک!

نماینده اصفهان: اعدام محسن شکاری مبارک!

هرکس حاکمیت محسن شهری را زیر سوال ببرد یا بی خیال است یا خودخواه

وی می گوید: اصولاً فردی که چاقو را می کشد می خواهد بترساند و در تعریف این جرم حتی آگاهی از ترس هم نمی گنجد. وقتی به ساختار حقوقی این جرم نگاه می کنیم، مطمئن نیستیم که این ترس محقق شود. چاقو می کشند تا مردم و شخص دیگری را در صحنه بترسانند تا از باز شدن اراذل جلوگیری کنند. هر کسی که به این شک کند کند، بی دقت یا خودخواه است.

مامور هم جزء مردم است و چاقو زدن مصداق ارعاب است

این نماینده مجلس یازدهم می گوید: آنچه در شرع آمده و مبنای قانونی این ماده است، اصولاً احدی مستثنی نشده است. (در تعریف محاربه باید ترساندن مردم باشد نه نظامیان یا مأموران) مامور قبل از مأموریت شهروندی هم دارد و ما فتوای صریح داریم که حتی بیرون کشیدن چاقو برای ترساندن کسی از مصادیق محاربه است. .

نقدعلی می گوید موضوع محسن شکاری تنها درگیری با افسر نبوده، بلکه او برای بستن خیابان با مردم درگیر شده و در جریان درگیری اسلحه ای را به سمت مردم کشیده و به گفته مستقیم شاهدان، او همچنین همه کسانی را که به سمت او می آمدند ترساند.

حکومت مانند آبی است که باید به مردم در هنگام تشنگی داده شود

وی در پاسخ به اینکه «تصمیمات قضایی معمولاً سال‌ها طول می‌کشد، چطور این پرونده به این سرعت به دیوان عالی کشور رسید و تأیید و اجرا شد؟» می‌گوید: «اجرای سریع حکم بهترین کار ممکن بود، زیرا مردم انتظار اقدام سریع دارند.» مانند آبی است که در هنگام تشنگی به مردم داده شود. جامعه ما تشنه برخورد با شورشیان و ناقضان امنیت بوده است و از دو ماه گذشته جامعه تشنه این مشکل بوده است.

حکم اعدام محسن شکاری نه تنها زود اجرا نشد بلکه با تأخیر نیز همراه شد

نماینده خمینی شهر از استان اصفهان می گوید: اتفاقا حکم اعدام محسن شکاری نه تنها زود صادر و اجرا نشد، بلکه دیر هم شد. همانطور که قوه قضائیه از سوی نخبگان، بزرگان و مراجع تقلید تحت فشار قرار گرفته است، چرا با کسانی که هر روز آتش می زنند و می کشند، اقدامی نکنیم.

ما باید به نظام عدل اسلامی رجوع کنیم. عدالت اسلامی در حال حاضر است

می گوید: باید به سمت «عدل اسلامی» برویم چون عدالت اسلامی الان است. متأسفانه در سال های اخیر روند رسیدگی و صدور حکم طولانی شده و عده ای از این تمدید سوء استفاده می کنند و به دلیل کسادی روند قضایی از چنگال عدالت اجتماعی می گریزند. سنت صحیح این است که سریع برخورد کنید. در این مورد قانون رعایت شد.

حكومت محسن شهري به نفع جامعه است

نقدعلی گفت: من به طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده های اقتصادی که گاهی چندین سال طول می کشد انتقاد دارم، زیرا اکثر آنها کارشناسی نیستند بلکه قضایی هستند. در این مورد سوال کارشناسی مطرح نشد و قاضی درجا حکم بسیار درستی داده و این حکم را مساعد در تاثیر مجازات در جامعه می دانیم و امیدواریم در موارد آتی نیز با تمکین به فکر سرعت عمل باشند. قوانین چون جامعه تشنه است. به همین دلیل معتقدم که مجازات مطابق حکم و اتهام و منطبق با شرع، قرآن، قانون و نصوص فقیهان است.

دیدگاهتان را بنویسید