نماینده خبرگان رهبری: شبکه ملی اطلاعات یک تکلیف شرعی است

نماینده خبرگان رهبری: شبکه ملی اطلاعات یک تکلیف شرعی است

عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در جمع طلاب مکتب امام حسین (ع) با اشاره به اهمیت درس آموزی از وقایع تاریخ اسلام گفت: بررسی موضوعات تاریخی انجام می شود. تجارب به سه صورت روایی، تحلیلی و استنباطی پنهان می شوند.

به گزارش رسا، وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با الگوگیری از نهضت عاشورا به ثمر رسید، ابراز داشت: امام راحل بر اساس معنویت ملت ایران و با عبرت گرفتن از سنت های الهی و عبرت های تاریخی قرآن، سیره زندگی را بر عهده داشتند. رسول خدا و تاریخ عاشورا و البته با توکل بر خدا روحیه جهاد و شهادت شیر ​​خفته ایرانی بر اساس اسلام ناب محمدی را بیدار کرد.

یکی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تاریخ را تکرارپذیر می داند و می افزاید: فلسفه تاریخ بخشی از علم تاریخ است که باید در حوزه های علمیه تدریس شود و فلسفه تاریخ تحلیل حوادث نیست، بلکه فلسفه تاریخ است. شناخت ریشه ها و دلایل آن

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اساس انقلاب فرهنگی انقلاب سیاسی و اساس انقلاب سیاسی تحولات عظیم اجتماعی است، گفت: انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی است و اساس آن نیز فرهنگی و مبتنی بر ایمان و عمل صالح است. که اگر مردم از انجام اعمال صالح دست بردارند، نعمت بزرگ حاکمیت الهی را از دست خواهند داد.

آیت الله کعبی با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: اغتشاشات اخیر صددرصد توسط آمریکا و صهیونیسم طراحی شده است، یعنی آمریکا و صهیونیسم برای براندازی و نابودی انقلاب اسلامی نقشه کشیده اند.

وی با بیان اینکه تفرقه قومی نقشه قدیمی دشمنان نظام اسلامی بود، تصریح کرد: ملت یکپارچه ایران به رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری با وحدت خود نقشه های شوم دشمنان و تفرقه قومی آنان را از بین بردند. دشمن در این زمینه شکست خورد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تهاجم دشمن و نفاق فرهنگی خاطرنشان کرد: روزگاری دولت به بهانه توسعه این نظام فرهنگی را رها کرد و دشمنان صدها برنامه رادیویی و تلویزیونی را به صف کردند. بر ذهن و افکار مردم ایران مسلط شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: رهبر انقلاب بارها به مسئولین تذکر دادند و در این چند دهه یادآور شدند که تهاجم شبیخون و شبیخون تبدیل به ناتوی فرهنگی شد و ناتو یعنی اتحاد غرب. کشورها برای سرنگونی ایران اسلامی و اینکه ناتو به جنگ نرم تبدیل شده است.

وی با تشریح جنگ نرم ادامه داد: جنگ نرم یعنی به جای جنگ کلاسیک و نظامی، عقل، ذهن و عواطف ملت ها را متحول کنیم و امروز به جنگ ترکیبی نیز ارتقا یافته است، یعنی امروز دشمن از همه ابزارها استفاده می کند تا به ارمغان بیاورد. ملت ایران اسلامی را به زانو درآورد.

آیت الله کعبی با اشاره به اغتشاشات دهه های گذشته گفت: در شورش ها و اغتشاشات گذشته، تحریک طلبی و اغتشاشات سیاسی برای تحریک اقشار مختلف مردم علیه نظام بود که البته دشمن نیز در این اغتشاشات شکست خورد و متوسل شد. اقدامات فلج کننده اقتصادی انجام شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه دشمن با استقرار دولت انقلابی و مردمی آیت الله رئیسی در تحریم های اقتصادی شکست خورد، اذعان داشت: مذاکرات برجام نتوانست ملت ایران را به زانو درآورد و برنامه ریزی برای انقلاب جمهوری اسلامی خنثی شد و با تحریم ها بود که به همت سربازان انقلابی نظام با موفقیت از این مسیر عبور کردیم به طوری که امروز فروش نفت ایران بیش از گذشته افزایش یافته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با گلایه از فضای مجازی رها شده تصریح کرد: فضای مجازی رها شده به جبهه نرم دشمنان نظام تبدیل شده است که با کمک سربازان اسیر در حال برنامه ریزی برای فعالیت ها و برنامه ریزی های جدید علیه نظام هستند. رژیم هر لحظه

وی با اشاره به اینکه بلندگوهای دشمنان نظام با استفاده از پول عربستان و با کمک منافقین داخلی زمینه سازی علیه ملت و نظام می کنند، گفت: اینترنت ملی، تقویت شبکه ملی اطلاعات و حاکمیت در فضای مجازی ضروری است. کشوری که متاسفانه برخی به دلایل مختلف با آن مخالفت کردند و فضای مجازی را به محلی برای کشتار جوانان تبدیل کردند.

مدرس درس خارج حوزه علمیه با انتقاد از قوای سه گانه در بحث برخورد و رصد اوضاع در فضای مجازی، تصریح کرد: فتنه گری فضای مجازی یک فتنه پیچیده و یک ابزار نظامی ترکیبی است که متاسفانه با وجود تذکرات و درخواست های مکرر، سه قوه اقدامی نکرده اند.

آیت الله کعبی از اغتشاشات اخیر به عنوان قیام علیه دین و مکتب اهل بیت یاد کرد و تصریح کرد: این قیام علیه وحدت، حجاب، استقلال و تمامیت ارضی ملت ایران و علیه قدرت و امنیت ملی ملت ایران بود. ملت ایران اما عده ای پیاده دشمنان اسلام هستند، جوانان و نوجوانان احساساتی بودند که تحت تأثیر القائات دشمن بودند و تحلیلی از اوضاع نداشتند.

وی با بیان اینکه غرب در دفاع از حقوق زنان به برهنگی و بی حرمتی روی آورده است، تصریح کرد: ماجرای مهسا امینی بهانه است و دشمنان این نظام به دنبال براندازی نظام و انقلاب اسلامی در ایران هستند و هر روز سوالی را مطرح می کنند. بهانه ای بیابند تا اقتدار و امنیت مردم را از بین ببرند.

یکی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه جاهلان در این آزمون و مصیبت الهی افتادند، خاطرنشان کرد: عده ای از جاهلان به بهانه فوت خانم امینی عجولانه به دشمنان پیوستند و پیام فرستادند و هنوز هم هستند. در میان افرادی که عجله داشتند آن را اندازه نگیرند انتظار جبران خسارت داشتند.

این نماینده مجلس، کارشناسان جنگ سایبری را خط اول مقابله با اغتشاشات دانست و یادآور شد: در جهاد سایبری باید فعال و توانمند باشیم تا بتوانیم شبکه ملی اطلاعات را در اسرع وقت راه اندازی کنیم و این یک وظیفه شرعی است.

دیدگاهتان را بنویسید