آیت الله سید محمد فقیه نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری درگذشت.


ساعت: 20:31
تاریخ انتشار: 1401/01/02
کد خبر: 1817155

آیت الله سید محمد فقیه نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری و نماینده ولی فقیه و امام جمعه نی ریز دار فانی را وداع گفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سید محمد فقیه نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نی ریز که از دو هفته پیش به دلیل بیماری در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان شهید فکیهی بستری بود. بیماری، امشب در سن 79 سالگی درگذشت.


فعالیت های سیاسی و اجتماعی آیت الله محمد فقیه

آیت الله محمد فقیه متولد 1330 فعالیت های سیاسی اجتماعی خود را از ابتدای ورود به روحانیت و انجمن های ایالتی و ولایتی آغاز کرد و در مبارزات شرکت می کرد و در ایام تعطیلات حوزه علمیه در مجالس مذهبی شرکت می کرد و برای ارشاد و آگاه سازی نسل جوان به ایراد سخنرانی می پرداخت. و در نهضت علیه ظلم و ستم مردم نی ریز مؤثر بود. ساواک به دلیل همین فعالیت ها او را در سال 1346 دستگیر کرد.

وی همچنین در سال 1353 به دلیل مبارزات و فعالیت های سیاسی مستمر به فردوس تبعید شد و همزمان پس از تبعید در منزل ایشان با حضرت آیت الله خامنه ای دیدار کرد.

وی در سالهای پس از پیروزی انقلاب به عنوان نماینده ولی فقیه در نی ریز توسط امام خمینی (ره) و رهبری معظم انقلاب ضمن امامت جمعه، نمایندگی داشت.

تحصیل و تدریس در رشته فقه و اصول و فلسفه در حوزه علمیه کوم و کسب درجه اجتهاد; نماینده مردم فارس در دوره های دوم و پنجم مجلس خبرگان رهبری؛ عضو شورای عالی حوزه علمیه استان فارس؛ عضو شورای سیاسی کنگره بین‌المللی میرزا احمد نیری (کاتب معروف جهان اسلام و کاتب بی‌نظیر قرآن کریم)، ​​تأسیس حوزه علمیه خواهران الزهرا (س) در نیری. رئیس شورای موسس دانشگاه آزاد، دانشگاه پیام نور و دانشگاه جامع علمی کاربردی نی ریز و تفسیر قرآن کریم و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه (دو دوره کامل) بخشی از فعالیت های این دانشگاه بود. دنیای الهی


تسلیت آیت الله دیکام در پی درگذشت آیت الله العظمی حاج سید محمد فقیه

در متن پیام تسلیت آیت الله دیکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز آمده است: فارس در مجلس خبرگان رهبری موجب تأسف فراوان شد.

در ادامه این پیام آمده است: رحلت این عالم ربانی که بیش از چهار دهه امام جمعه نی ریز را بر عهده داشت و خدمات بی نظیری را نمونه ای از اتم بر جای گذاشت.

آیت الله دیکام در این بیانیه افزود: توفیق این عضو حوزه علمیه فارس و رئیس فقید حوزه علمیه نی ریز و فضایل وی در تربیت طلاب جعفری حکا اکنون در اقصی نقاط استان فارس و کشور عزیزمان رونق دارد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: معراج الی الله این یار دیرین امام راحل (ره) به مقام معظم رهبری، علما، نمایندگان ممتاز مجلس خبرگان رهبری، اهالی فارس و نی ریز بیت شریف و شهر مقدس ایشان بویژه جناب حجه الاسلام والمسلمین حاج سید جواد فقیه این ضایعه را تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال خواستاریم که این عالم پرهیزگار را مشمول رحمت واسعه الهی قرار داده و مورد رحمت الهی قرار دهد. حضور ائمه و سادات حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها.

انتهای پیام/
منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید