نماینده مجلس: استیضاح وزیر بهداشت با بیش از 30 امضا تقدیم مجلس شد.

نماینده مجلس: استیضاح وزیر بهداشت با بیش از 30 امضا تقدیم مجلس شد.

روز جدید : رمضانعلی سنگدوینی نماینده گرگان در شورای اسلامی از ارائه طرح استیضاح وزیر بهداشت و درمان با امضای بیش از 30 نماینده در هیات رئیسه مجلس خبر داد.

رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم گرگان در شورای اسلامی با اشاره به ابزار نظارتی در اختیار نمایندگان برای نظارت بر کار ضابطان اجرایی گفت: حق نماینده این است که به دلیل وجود مشکلات و سؤالات و ارجاعات حوزه انتخابیه خود و در سطح ایالتی باید از ابزارهای نظارتی خود مانند اخطار، سؤال و استیضاح برای اصلاح امور استفاده کند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر، وزرا برنامه ها، راهبردها و اهداف خود را در جریان بررسی صلاحیت در مجلس ارائه می کنند و باید در همین راستا عمل کنند. طبیعتاً با انحراف برنامه ها، نمایندگان پس از دادن هشدارهای لازم به سمت استفاده از ابزارهای نظارتی برای اصلاح امور می روند.

عضو مجمع نمایندگان استان گلستان در ادامه به طرح استیضاح وزیر بهداشت اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل طرح استیضاح وزیر بهداشت ضعف حکمرانی در سطح ملی از جمله مدیریت استانی و ملی است. ستاد مرکزی سطحی است که خواستار تغییرات در این زمینه است، اما چنین تصمیمی در چشم نیست.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت در ارتباط مستقیم با مردم است، افزود: وضعیت آمبولانس ها در کشور خوب نیست، بنابراین کمبود آمبولانس در هنگام بروز حادثه به وضوح قابل مشاهده است.

سنگدوینی در خصوص استیضاح وزیر بهداشت گفت: مواردی مانند کمبود تخت بیمارستانی، کمبود و گرانی تجهیزات پزشکی، مطالبات بیمه ای، وضعیت بیمارستان و تجهیزات پزشکی و اجرای طرح ضروار از موارد استیضاح وزیر بهداشت است. سلامت و این وضعیت باید حل شود و وزیر بهداشت کار خود را بهبود بخشد.

نماینده مردم گرگان از تقدیم طرح استیضاح وزیر به هیئت رئیسه مجلس خبر داد و اظهار داشت: با توجه به این شرایط، پیشنهاد استیضاح وزیر بهداشت با بیشتر به هیئت رئیسه تقدیم شده است. بیش از 30 امضا و باید در دستور کار صحن علنی قرار گیرد، اما طبق درخواست استیضاح سایر وزرا قبلا مطرح شده بود، اما زمان این استیضاح هنوز فرا نرسیده است. اما ما پیگیر استیضاح هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید