استیضاح وزیر بهداشت بیش از 75 امضا جمع آوری کرد

استیضاح وزیر بهداشت بیش از 75 امضا جمع آوری کرد

استیضاح وزیر بهداشت در شورای اسلامی به بیش از ۷۵ امضا رسید.

استیضاح بهرام عین اللهی وزیر بهداشت و درمان شورای اسلامی در حالی به بیش از ۷۵ امضا رسیده است که متولیان استیضاح می گویند این امضاها در حال افزایش است.

پیش از این به دلیل قانع نشدن نمایندگان از پاسخ های وزیر بهداشت، شورای اسلامی کارت زرد دریافت کرده بود.

بر اساس گزارش ها، وزارت بهداشت با نمایندگان متعهد شده است که استیضاح را اعلام نکنند.

ارکان استیضاح وزیر ورزش عبارتند از:

1- عدم استخدام نیروهای متخصص و مجرب.

2- عدم مدیریت به موقع و اصلاحی عوامل داخلی و خارجی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی.

3- عدم توجه به تهیه و ارائه قانون اجرای سیاست کلی سلامت در دولت و مجلس.

4- عدم توجه جدی به اجرای سیاست های کلی سلامت و قوانین برنامه پنج ساله شامل: پزشک خانواده و تکمیل نظام طبقه بندی و ارجاع، پرونده الکترونیک سلامت و اتصال سیستم های فناوری اطلاعات در وزارت بهداشت. ، دیپلماسی گردشگری و سلامت و برنامه ریزی مهاجرت نخبگان، اولویت پیشگیری و سلامت بر درمان، سازماندهی و نظارت به موقع بر تولید دارو و تجهیزات پزشکی، تمرکز بر عوامل موثر بر سلامت از جمله تغذیه و امنیت غذایی، آلودگی هوا، عوامل اجتماعی و روانی، قوی و حاکمیت منسجم در ارائه نظام سلامت مدیریت و کاهش پرداخت از جیب مردم و افزایش دسترسی به خدمات با کیفیت، تلاش برای اصلاح و رسیدگی به پدیده شوم غذای پنهان و مشترک.

5- تغییرات مکرر در حوزه های مدیریتی مانند سازمان غذا و دارو و مراقبت های بهداشتی.

6- غفلت از مشورت با نخبگان سلامت و اندیشکده ها و پژوهشکده ها و ایجاد سازوکارهای مشاوره لازم و عدم استفاده از ظرفیت راهبردی در فرهنگستان علوم پزشکی و نظام پزشکی.

7- عدم رعایت تذکرات نظارتی نمایندگان مردم و کمیسیون بهداشت و اصل 90 مجلس و جمع آوری بیش از 200 سوال از نمایندگان مردم.

8- بی توجهی وزیر بهداشت به بسترسازی برای کار پزشکان جوان و تازه فارغ التحصیلان، افزایش روند مهاجرت پرستاران و پزشکان، سوء نیت در دریافت و تنظیم واکسن های تولیدی سازمان داخلی علی رغم دستور و تعهد خرید اولیه، بی توجهی به اقناع افکار عمومی و رسانه ها و نمایش کار بی ثمر، ارتکاب اعمال غیرقانونی در دانشگاه ها در جمع آوری درآمدهای حاصل از فروش دارو و تجهیزات و هزینه در جاهای دیگر که منجر به بدهی سنگین به صنعت و نابودی صنعت شد. .

9- توزیع نادرست امکانات در شهرهای مختلف بدون در نظر گرفتن قشربندی و نقشه راه سلامت و اولویت‌های مربوطه، ناکارآمدی و عدم ایجاد گفت‌وگو و حل مشکلات گروه‌های مختلف در نظام سلامت، گاهی منجر به قطع امید آنها به تغییر و منجر به از یک سو افزایش نارضایتی های ابراز شده در میدان، از سوی دیگر، ناکافی بودن سیستم پرداخت مالی و عدم انصاف در پرداخت، محور اصلی همه این نارضایتی هاست. در میان چیز های دیگر.

10- دخالت بستگان و اطرافیان وی در انتصابات و تشکیل کمیته انتصاب بدون حضور مدیران و با حضور دوستان و نزدیکان به موازات کمیته انتصابات وزارت بهداشت که منجر به حذف کمیته اصلی انتصابات و انتصاب مدیران ناکارآمد و متکبر.

11- استخدام افراد فاقد تجربه، تخصص و تحصیلات مناسب در پست های کلیدی، تلاش برخی از مدیران میانی و ارشد برای اتخاذ تدابیر منطبق با تامین منافع شخصی از جمله حضور پررنگ در بخش خصوصی، انتقال پرونده هیات علمی از یک دانشگاه به دانشگاه. دیگر عدم ورود وزیر به بحث تفویض اختیارات راهبردی و کامل به نمایندگان که موجب تنوع و تضاد در تصمیمات نمایندگان می شود.

دیدگاهتان را بنویسید