نماینده مجلس: 5 میلیون باقیمانده تا پایان امسال سهام عدالت می گیرند

نماینده مجلس: 5 میلیون باقیمانده تا پایان امسال سهام عدالت می گیرند

روز جدید گلمرضا مرحبا سخنگوی کمیسیون اقتصادی گفت: در مرحله اول، پوشش باقیمانده سهام عدالت با مشمولان کمیسیون امداد و بهزیستی در اولویت است و دولت باید در مرحله اول از سوی کمیسیون امداد و بهزیستی این سهام را تملک کند. پایان سال . . “

غلامرضا مرحبا درباره مصوبات دولت و مجلس در خصوص مانده سهام قضایی گفت: بر اساس مفاد قانون بودجه سال 1401، مانده سهام قضایی باید پوشش داده شود و دولت موظف است تا پایان سال جاری نسبت به تامین سهام باقیمانده سهام عدالت اقدام کند. امسال.

وی در ادامه با اشاره به اولویت پوشش سهمیه بقایای عدالت خاطرنشان کرد: در مرحله اول اولویت با کمیسیون امداد و بهزیستی است و در مرحله اول دولت باید این گروه ها را صاحب عدالت کند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه 5 میلیون نفر در اولویت اجرای عدالت هستند، گفت: امسال کسانی که در اولویت هستند سهام عادلانه دریافت می کنند و ثبت نام این افراد باید تا پایان امسال به پایان برسد.

مرحبه افزود: مجلس شورای اسلامی در مراحل پایانی آماده سازی، برنامه ای برای پوشش باقیمانده های عدالت داشت، اما در عین حال این موضوع در لایحه بودجه 1401 مطرح شد، به طوری که طرح مجلس برای تعیین بقایای عدالت در دستور کار قرار گرفته است. برای همکاری با دولت تعلیق شد. این موضوع باید حل شود و تا پایان سال جاری بخشی از باقی مانده های عدالت را پوشش دهد.

وی گفت: البته تا امروز آیین نامه و رویه لازم از سوی دولت نوشته نشده است. و دولت باید هرچه زودتر نسبت به تدوین آیین نامه اقدام کند و اگر امروز مجلس نگران باقیمانده های عدالت است به این دلیل است که دولت باید در برخی اقدامات تسریع کند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی با استناد به منابع دادگستری گفت: طبق قانون، دولت موظف است برای بازماندگان اموال مشمول اصل 44 قانون اساسی عدالت را تامین کند و باید دید دولت با چه سهامی پوشش می دهد. پایان امسال. «بازماندگان را شناسایی می‌کند. با این حال، تا پایان امسال، بازماندگان باید واجد شرایط می‌شدند.

دیدگاهتان را بنویسید