این سهام باقیمانده تا دو ماه آینده صاحب سهام خواهند شد

این سهام باقیمانده تا دو ماه آینده صاحب سهام خواهند شد

پیمان حدادی مشاور رئیس سازمان بورس از شناسایی دو گروه از سهامداران خبر داد و گفت: افرادی از این دو گروه تا دو ماه آینده صاحب واحد می شوند.

مشاور رئیس سازمان بورس با بیان اینکه در حال حاضر ثبت سهام برای داوطلبان کمیته امداد و بهزیستی محفوظ است، گفت: سهام این افراد تا یکی دو ماه آینده تخصیص می یابد.

پیمان حدادی در گفت و گوی رادیویی با بیان اینکه 19 بانک در حال پرداخت سود سهام عدالت هستند، گفت: 50 درصد سود سهام عدالت سال مالی 1400 جمع آوری و محاسبه شده است و شبکه بانکی از روز چهارشنبه واریز سود را آغاز کرده است.

مشاور رئیس سازمان بورس افزود: برای سهام یک میلیون تومانی یک میلیون و 128 هزار تومان و برای سهام 500 هزار تومانی 602 هزار تومان سود پرداخت می شود. همچنین افرادی که 490 هزار تومان سهم داشتند 557 هزار تومان سود دریافت می کنند و تقریباً به همین میزان در پایان اسفند ماه واریز می شود و کل سود 1400 تا پایان سال تسویه می شود.

شناسایی دو گروه از سهام عدالت بازمانده

وی ادامه داد: در بودجه امسال برای افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و مددکاری هستند و سهام نداشتند قانونی در نظر گرفته شد و سازمان خصوصی سازی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این افراد را شناسایی کرد.

حدادی از این جامعه آماری را حدود سه و نیم میلیون نفر برآورد کرد و گفت: هر کدام از این افراد حدود 10 میلیون تومان سهام دریافت می کنند و طی یکی دو ماه آینده توزیع می شود و نمی توانند سهام خود را بفروشند. به مدت 10 سال زیرا سهامداران فعلی که از سال 1985 سهامدار شده اند و با گذراندن وقت نیز مواجه هستند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر غیر از کمیته امداد و بهزیستی ثبت نام دیگری وجود ندارد.

حدادی درباره سهام متوفی نیز گفت: از 49 میلیون سهامدار حدود 30 میلیون نفر ضرر کرده ایم و وراث می توانند به دفاتر خدمات الکترونیک دادگاه مراجعه کنند و کارهای اساسی واگذاری سهام برای آنها انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید