اخبار جدید از باقیمانده سهام عدالت

اخبار جدید از باقیمانده سهام عدالت

روز جدید سخنگوی انجمن صنفی شرکت های سهامی عام استان گفت: همه افراد شش دهک پایین جامعه مشمول دریافت سهام عدالت بر اساس قانون خواهند بود.

اکبر حیدری گفت: طبق قانون همه افرادی که جز شش دهک پایین جامعه (از هر قشر و گروهی) هستند حق دریافت سهام عدالت را دارند. از جمله مستمری بگیران تامین اجتماعی، لشکری، کشوری و کشوری و کارگران کارگاه های تولیدی و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی. اصولاً هر فردی که جزء شش دهم پایین جامعه باشد حق دریافت سهام عادلانه را طبق قانون خواهد داشت.

لازم به ذکر است که قبل از تمامی بقایای اقدامات قضایی افرادی هستند که در مرحله قبل شناسایی و ثبت نام نهایی انجام داده اند، اما به دلیل بی دقتی مدیریت زمان سازمان خصوصی سازی و نیاز به بحث و جدل (هرچند که تکلیف خود را انجام می دهند) . این افراد نزدیک به دو میلیون نفر تخمین زده می شوند.

وی گفت: در سهام عدالت باید اصل عدالت رعایت شود. یعنی اگر یکی در شش دهک پایین جامعه باشد; تمهیداتی که دولت و مجلس در نظر گرفته اند باید متناسب با آن چیزی باشد که گیرنده در مرحله قبلی عدالت دریافت کرده است. من نمی توانم به افرادی که در فاز جدید سهام عادلانه دریافت می کنند بگویم که سهم خود را در محل تسویه کنند، در حالی که برای دوره قبل علاوه بر تخفیف ده سال برای تسویه حساب داده شد.

بنابراین باید به همه افراد به طور مساوی و یکسان سهام تعلق گرفت، اما مهم ترین نکته حدود دو میلیون نفر باقی مانده از مرحله قبل است که شرایط و ارزش سهام اعطا شده باید مطابق با چرخه ماهانه قبلی باشد.

به گفته وی، دو میلیون نفری که در دوره قبل شناسایی شده اند، سهام شرکت ها به نسبت شناسایی سود شرکت ها تقسیم شده و سهمی نیز از سوی دولت دریافت شده است، بنابراین این دو میلیون نفر اکنون باید دقیقاً برابر پرتفوی قبلی باشند. دریافت سهم. نمی توان به مردم گفت که به تعهد قانونی خود عمل کرده اید، اما به دلایل مختلف از جمله ناسازگاری نرم افزارها و سیستم ها از لیست خارج شده اید و اکنون برای به دست آوردن حق خود باید مبلغی را پرداخت کنید. حسابرسی و بررسی ویژه کار سازمان خصوصی سازی قطعاً ابهامات موجود در این زمینه را پوشش خواهد داد، اما در مجموع باید اصول انصاف و برابری رعایت شود.

هفته گذشته، آقای پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، از ثبت نام مجدد بقایای عدالت در خردادماه خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید