نمی خواهم مازندران هم به سرنوشت سایر استان ها دچار شود


ساعت: 14:49
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۶
کد خبر: 1866464

در حاشیه این مراسم کلاس آموزشی بیش از 500 مربی در ساری برگزار شد.

اولین کلاس آموزشی مربیان استانی صبح امروز با حضور رئیس فدراسیون کشتی در سالن سید رسول حسینی ساری برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، در این کلاس 520 مربی شامل 430 مربی از استان مازندران و 90 مربی از استان گلستان حضور داشتند و شیوه جدید آموزش کشتی با حضور حسن یوسفی افشار مشاور عالی فنی فدراسیون برگزار شد. مسائل

این کلاس به صورت تئوری و عملی در قالب فیلم و اسلاید شو و همچنین آموزش علیرضا دبیر رئیس فدراسیون و یوسفی مشاور ارشد فنی وی برگزار شد.

در ابتدای این کلاس علیرضا دبیر با اشاره به اهمیت فراوان کشتی در مازندران گفت: مازندران به عنوان قطب کشتی کشور از پتانسیل بالایی برای قهرمانی برخوردار است و حضور کشتی گیران در تیم های ملی نشان دهنده این امر است.

وی ادامه داد: اگر به گذشته کشتی در دهه های قبل نگاه کنید، می بینید که در اکثر استان هایی که قهرمان و رزمنده بوده اند، شاهد افت شدید هستیم و دیگر نامی از مدال آوران جهان از تهران، خراسان و کرمانشاه نمی بینیم. زنگ خطر کشتی کل کشور که از بدو ورود به فدراسیون کشتی اعلام کردم.

منشی گفت: وقتی گفتم شما برای کشتی مازندران که در حال حاضر بزرگترین مرکز کشتیرانی است زجر کشیده اید، خیلی از مردم بدبین شدند اما دلیلش تنها اتفاقی بود که در استان های دیگر افتاده بود و من نخواستم. که مازندران هم به همین سرنوشت دچار خواهد شد.

وی افزود: ببینید سال ها قبل چند سالن و باشگاه کشتی در شهرهای مازندران فعالیت می کرد و الان چند رزمنده وجود دارد.

رئیس فدراسیون کشتی هدف از برگزاری این کلاس را تربیت صحیح و اصولی مربیان دانست و گفت: رمز موفقیت در کشتی در گرو تربیت کشتی گیران است. اگر مبارزی در رده نوجوانان یا خردسالان الفبای کشتی را به صورت اصولی بیاموزد و در هر رشته به عنوان دانش آموزی که از دبستان به دانشگاه می رود و سپس در بزرگسالان رشد می کند، رشد خواهد کرد.

وی ادامه داد: برای ما مسائل اخلاقی به ویژه آنچه مردم از یک مبارز انتظار دارند مانند جوانمردی و پهلوانی، احترام و مردم سالاری بسیار مهم است و قهرمان بداخلاقی و زشتی هرگز در دل مردم جایی ندارد، بنابراین اولویت اول است. پرورش قهرمانی است که کشتی را در آینده سربلند کند، نه اینکه باعث شرمساری آن شود.

دبیری در خصوص مربیگری، سازنده و فعال در استان گفت: مربیگری قوانین و اصولی دارد، همانطور که معلم اول ابتدایی نمی تواند در دانشگاه تدریس کند، قطعا استاد دانشگاه هم نمی تواند به اندازه معلم اول ابتدایی موثر باشد. این کار هنر می خواهد پس در مربیگری هم باید همین اتفاق بیفتد و سرمربی نباید در رده بزرگسالان باشد و برعکس، البته برای ما سرمربی ها خیلی مهمتر هستند زیرا آنها هستند که مبارز را تشکیل می دهند. در آینده می تواند مبارزه را به مقام های قهرمانی و بالاتر برساند.

وی افزود: سرمربیان باید چند نکته را در نظر بگیرند. اول اینکه به خاطر قهرمانی نباید برای کاهش وزن تلاش کنند. ارزش قهرمانی نوجوانان چیست؟ آیا تا به حال این مبارزه برای قهرمانی در رده سنی نوجوانان یا نوجوانان و حتی جوانان را دیده اید؟”در بین مردم کشور بزرگ شود.البته کسانی که مدال های المپیک و جهانی می گیرند در مبارزه اثری از خود به جا می گذارند اما همان المپیک و قهرمان جهان در فایت پراید می گوید که او مربی خلاق من بود و این باعث افتخار اوست.

وی گفت: موضوع دوم اردیبهشت ماه این است که آیا می توانیم اصول اولیه کشتی و فنون آن را به درستی به مبارز آموزش دهیم یا خیر، بارها دیده ایم که کشتی گیران بزرگسال حتی در مورد نحوه حفظ یا اجرای یک فن خاص دچار اشتباه می شوند. این موضوع ریشه در تمرینات اولیه دارد و موضوع سوم بدنسازی و تمرینات بدنی پرفشار و استفاده از وزنه است که برای کشتی گیر خارج از سالن نیز سم است زیرا کشتی گیر باید در این سن تاکتیک ها و فنون را یاد بگیرد. آن را به یک مهارت برای خود تبدیل کنید.

حسن یوسفی افشار نیز گفت: روش تمرینی جدیدی را آماده کرده ایم که مورد تایید فدراسیون قرار گرفته و موفق شده ایم در مسابقات متعددی از آن استفاده کنیم.

وی ادامه داد: بر اساس این روش که بر اساس تجربه چندین ساله و استفاده از دانش روز به آن رسیده ایم، کاربرد فنون کشتی را به چند قسمت تقسیم کرده ایم که هر کدام معنای خاص خود را دارد و می توان بر اساس آن ها ایجاد فناوری “تجزیه و تحلیل و سپس اعمال.

یوسفی افشار گفت: این امکان را به ما می دهد که تجهیزات را به درستی و به درستی به کشتی گیر منتقل کنیم و مربیان نیز می توانند از آن برای آنالیز کشتی گیران استفاده کنند. البته این امر مستلزم زمان و پشتکار کافی از سوی مربیان است.

حسن رنگرس مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران، محمدعلی نوبت از پیشکسوتان کشتی و فرماندار ساری، عسکری محمدیان رئیس هیئت کشتی مازندران و جمعی از پیشکسوتان و نمایندگان استان و فدراسیون حضور یافت .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید