نورپردازی پیاده‌روها و معابر در دستور کار شهرداری محمدیه

شهردار محمدیه عنوان کرد:

شهردار محمدیه گفت: با بیان اینکه در سال جاری اهتمام ویژه‌ای برای نورپردازی‌ در سطح شهر صورت گرفته است گفت: نورپردازی پیاده‌روها و معابر نیز از دیگر مواردی است که در دستور کار شهرداری قرار خواهد داشت.


به گزارش خبرگزاری موج قزوین، محمد پیری شهردار محمدیه با اشاره به اینکه در گذشته روشن کردن معابر و فضاهای شهری تنها با هدف افزایش امنیت شهروندان و تسهیل تردد صورت می پذیرفت، بیان کرد:در حال حاضر با گسترش تردد شهروندان در شب‌ها یکی از نکات مهم نگه داشتن فضای زیبای شهر در طول این مدت است.

وی با بیان اینکه نورپردازی مناسب عاملی برای هویت بخشی به فضا است گفت:با استفاده از این تکنیک می‌توان سرزندگی را برای شهروندان به ارمغان آورد و آرامش را در فضا برقرار کرد.

شهردار محمدیه ادامه داد:علاوه بر آن نورپردازی اصولی فضاهای مختلف شهری کارایی فضا را در تمام ساعات شبانه‌روز ارتقا می‌بخشد و ماندگاری شهروندان را در فضای بیرون تا دیروقت تقویت می‌کند.

وی با بیان اینکه کاربرد نورپردازی در مکان‌های مختلف شهر به منظور ایجاد چشم‌اندازی زیبا و متفاوت و زیباتر نشان دادن معابر در شب است مطرح کرد: زیباسازی و نورپردازی‌های شبانه باعث افزایش ترددها شده که خود باعث تقویت کسب و کارها و مباحث اقتصادی است.

محمد پیری با بیان اینکه از مهمترین نکاتی که در بحث نورپردازی به آن پرداخته می شود بایستی اقلیم و توپوگرافی یک شهر باشد عنوان کرد:پیشینه معماری و شهرسازی و هنری شهر، پایداری اقلیمی، مباحث گردشگری و… از دیگر مواردی است که بایستی در طراحی نورپردازی ها به آن دقت داشت.

وی گفت: در سال جاری اهتمام ویژه‌ای برای ساخت و اجرای آبنماها و نورپردازی‌های آنها صورت پذیرفت که از جمله آنها می‌توان به بهسازی آب نمای حوضچه پارک تمدن،آب نمای فضای سبز پشت مسجد جامع، بلوار شهید مطهری،المان میدان طاووس،بلوارهای امام خمینی( ره)اشاره کرد.

شهردار محمدیه اظهار کرد: با نورپردازی پیاده‌روها و معابر شاهد زیبایی سیما و منظر شهری بالاخص در شب ها خواهیم بود.



آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید