نژادپرستی در ایالات متحده نهادینه شده است


ساعت: 01:45
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1821668

اتحادیه ملی شهری در گزارش سالانه خود در روز سه شنبه گفت که هنوز نژادپرستی سیستماتیک در ایالات متحده علیه رنگین پوستان وجود دارد و به نظر می رسد نابرابری اجتماعی در این کشور نهادینه شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش الجزیره، یک گروه حقوق بشر آمریکایی از وضعیت اسفبار رنگین پوستان در ایالات متحده گزارش می دهد و می گوید جمعیت در ایالات متحده هنوز از نظر امکانات آموزشی و عدالت اجتماعی از سفیدپوستان عقب است.


اتحادیه ملی شهری در گزارش سالانه خود که روز سه شنبه منتشر شد، اعلام کرد که با وجود دستاوردهای اقتصادی و بهداشتی در ایالات متحده، تنها 73 درصد از سیاه پوستان هنوز درجاتی از برتری سفیدپوستان دارند.

در این گزارش آمده است که متوسط ​​درآمد خانوارهای سیاه پوست 37 درصد کمتر از متوسط ​​درآمد سفیدپوستان است.

داده‌های سرشماری نشان می‌دهد که خانوارهای سفیدپوست دو برابر بیشتر از زوج‌های سیاه‌پوست وام مسکن دارند و تنها ۱۳ درصد از خانوارهای سیاه‌پوست صاحب خانه هستند.

مارک موریال، رئیس اتحادیه می گوید: «تفاوت طبقاتی بین سفیدپوستان و سیاه پوستان هنوز یک مشکل رایج در ایالات متحده است، در حالی که شعارهای برابری اجتماعی همیشه وجود داشته است. امید به زندگی برای سیاهپوستان آمریکایی کاهش یافته است.

وی گفت: «نابرابری های بهداشتی نیز در این جمعیت وجود دارد. زنان سیاه پوست 59 درصد بیشتر در معرض خطر مرگ در اثر بچه دار شدن هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید