نکات مهم در مورد آزمون ترکی 2024

نکات مهم در مورد آزمون ترکی 2024

مراحل تست ایالات متحده

1- ثبت نام: داوطلبان با ارائه مدارک خود می توانند در سامانه آزمون YS ترکیه ثبت نام کنند.

2- پذیرش نادرست: پس از ثبت نام در صورت نامناسب بودن اطلاعات پذیرش، پذیرش نامناسب از بین می رود و متقاضی باید مجددا ثبت نام کند.

3- ثبت دقیق داده ها: داوطلبان باید اطلاعات شخصی خود را با دقت وارد کنند. جزئیات عبارتند از: نام، نام خانوادگی، شماره شناسنامه و غیره.

4- پرداخت شهریه: پس از ثبت نام داوطلب باید شهریه پرداخت کند. هزینه تحصیل در آزمون YS حدود 200 دلار است.

5- رسید کارت ورود به جلسه آزمون: داوطلب پس از پرداخت شهریه، کارت ورود به جلسه آزمون خود را دریافت می کند. این کارت حاوی اطلاعاتی مانند تاریخ، ساعت و محل برگزاری آزمون است.

6- شرکت در آزمون: آزمون YS ترکیه در روز مشخص شده برگزار می شود. این آزمون شامل بخش هایی مانند ریاضی، فیزیک، زبان و … می باشد.

نکات مهم در مورد آزمون آمریکا

1- همزمان با داوطلبان بین المللی، داوطلبان بومی نیز در آزمون YS ترکیه شرکت می کنند.

2- داوطلبان بهتر است قبل از شرکت در آزمون YS ترکیه تاریخ آزمون را به دقت بررسی کنند.

3- داوطلبان برای شرکت در آزمون در آمریکا باید شناسنامه خود را به همراه داشته باشند.

4- داوطلبان برای شرکت در آزمون YS باید حداقل سطح تسلط به زبان ترکی را داشته باشند.

5- داوطلبان قبل از شرکت در آزمون مطالعه و تمرین کنند و بهترین عملکرد خود را از خود نشان دهند.

6- سوالات آزمون YS بر اساس سطح تحصیلات دانشگاهی داوطلبان طراحی می شود.

7- ارزیابی آزمون YS ترکی بر اساس عملکرد داوطلبان در هر بخش می باشد.

8- در صورت عدم حضور داوطلب در زمان آزمون از شرکت در آزمون منع می شود.

9- متقاضیان می توانند برای ثبت نام در دانشگاه های ترکیه از امتیاز YS خود استفاده کنند.

10- برای ورود به دانشگاه های ترکیه علاوه بر YS، آزمون های دیگری مانند آیلتس و تافل نیز ممکن است مورد نیاز باشد.

آزمون YS برای کدام دانشگاه ها مناسب است؟

دانشگاه های ترکیه از بین المللی ترین دانشگاه های دنیا هستند و با بیش از 200 دانشگاه و 30 هزار دانشجوی بین المللی فرصت بسیار خوبی را برای دانشجویان بین المللی فراهم می کنند تا در محیطی مثال زدنی و جذاب تحصیل کنند. در برخی موارد پذیرش در دانشگاه های ترکیه مستلزم قبولی در آزمون YS-Turkey است. این مقاله به بررسی دانشگاه هایی می پردازد که از طریق آزمون YS پذیرش می کنند.

  1. دانشگاه صنعتی مرمره شرقی: دانشگاه بزرگ صنعتی مرمره شرقی در استان ازمیر واقع شده است و شامل اکثر دوره های علمی کاربردی می باشد. این دانشگاه پر نام ترین دانشگاه ترکیه برای متقاضیانی است که در زمینه علوم ریاضی و شبیه سازی فعالیت دارند.
  2. دانشگاه مگ آنکارا: دانشگاه مگ آنکارا در آنکارا، پایتخت ترکیه قرار دارد و یکی از بزرگترین دانشگاه های این کشور است. این دانشگاه برای متقاضیانی که در آزمون YU ترکیه در رشته های علوم انسانی و هنر شرکت می کنند پذیرش می دهد.
  3. دانشگاه بوغازیچی: دانشگاه بوغازیچی در شهر استانبول قرار دارد و به عنوان بهترین موسسه آموزش عالی دولتی ترکیه توسط مرجع QS فهرست شده است. دانشگاه بوغازیچی یکی از دانشگاه هایی است که با بالاترین میزان قبولی در آزمون YS ترکیه دانشجوی خارجی می پذیرد.
  4. دانشگاه کوکوشاهیر: دانشگاه کوکوشاهیر در شهر کوچوکشاهیر واقع شده است و در رشته هایی مانند مهندسی شیمی، فیزیک و ریاضی دانشجو می پذیرد. این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه های ترکیه محسوب می شود.
  5. دانشگاه نملی: دانشگاه نملی در شهر یالوا قرار دارد و یک دانشگاه بین المللی است که برای متقاضیانی طراحی شده است که در رشته های علوم پایه مانند فیزیک و شیمی در آزمون ایالات متحده نمرات خوبی کسب کرده اند.
  6. دانشگاه خلیج مرمره: دانشگاه خلیج مرمره در شهر بالیکسیر واقع شده است و یکی از بهترین دانشگاه های ترکیه است. این دانشگاه در 6 رشته تحصیلی فعال است و یکی از گزینه های عالی برای داوطلبانی است که پیشنهاد شرکت در رشته های مهندسی را دارند.
  7. دانشگاه اوجی ترابزون: دانشگاه اوجی در شهر ترابزون واقع شده است و یکی از بهترین دانشگاه های علمی و تحقیقاتی در بین دانشگاه های این کشور است. این دانشگاه از داوطلبانی که در آزمون YS در رشته های مهندسی شیمی، مهندسی مکانیک و فیزیک شرکت می کنند و علاقه مند به فعالیت های پژوهشی و علمی هستند ثبت نام می کند.
  8. دانشگاه کیلیس : دانشگاه کیلیس در یکی از استان های ترکیه به نام هاتای واقع شده است و بهترین انتخاب برای متقاضیانی است که می خواهند در رشته علوم پایه هوشمند تحصیل کنند.
  9. دانشگاه دوکوز ایلول ازمیر: دانشگاه دوکوز ازمیر در شهر ازمیر واقع شده است و یکی از بهترین دانشگاه های ترکیه برای داوطلبان شرکت در آزمون YS در رشته های مهندسی می باشد.

در امتحانات دانشگاه هایی که آزمون YS ترکی را می پذیرند، این نکته حائز اهمیت است که علاوه بر نمره کسب شده در آزمون YS، ممکن است دانشگاه ها شرایط و هزینه هایی نیز برای پذیرش دانشجو داشته باشند. بنابراین قبل از ثبت نام در دانشگاه هایی که از طریق آزمون در آمریکا پذیرش می کنند، لازم است شرایط و قیمت آنها بررسی شود.

توران پارس – قوی ترین برگزار کننده کلاس های آزمون یوس و SAT در ایران

دیدگاهتان را بنویسید