صفر تا 100 آزمون YÖS ترکی

آزمون YÖS چیست؟

یکی از مهم ترین و پرطرفدارترین آزمون های ورودی دانشگاه های ارائه شده در ترکیه می باشد. در نتیجه بهتر است آزمون های SAT TUSALES، GRE و GMAT را در آزمون YÖS 0 تا 100 ترکیه امتحان کنید، در ابتدا ذکر این نکته ضروری است که آزمون YÖS برای تمامی دانشجویان خارجی که می توانند ادامه تحصیل دهند مناسب است. در ترکیه هستند و هر دانشگاهی را به دلخواه خود انتخاب می کنند. قریب به ده سال است که این آزمون در بین دانش آموزان جام و جهان است، اما از سال 2012 هر دانش آموزی می تواند به طور مستقل در آن شرکت کند.

صفر تا 100 آزمون YÖS ترکی

ما سعی خواهیم کرد در این مقاله به سوالات شما پاسخ دهیم تا تمامی اطلاعات مورد نیاز در مورد آزمون YÖS که اولین قدم شما برای تحصیل در ترکیه است را در اختیار شما قرار دهیم. برای پذیرش در دانشگاه های ترکیه و تحصیل در آنجا باید در آزمون YÖS قبول شوید که به شما امکان پذیرش در تمامی رشته ها را می دهد. برای آزمون YÖS باید عملکرد خوب و قابل قبولی داشته باشید. اما دانشگاه های معتبر ترکیه دانشجویان خود را با استفاده از آزمون SAT که آزمونی متفاوت است انتخاب می کنند. در زیر لیستی از بهترین و معتبرترین مدارسی که از طریق آزمون YÖS دانش آموز نمی پذیرند آورده شده است:

  • دانشگاه کوک
  • دانشگاه بوغازیچی
  • دانشگاه یدی تپه
  • دانشگاه فنی استانبول
  • دانشگاه بیلکنت
  • دانشگاه سابانچی

آیا تست YÖS حل شده است؟

آزمون YÖS صفر تا 100 ترکی چالش سخت و تایید نشده ای نیست و سوالات امتحانی در واقع از قبل طراحی شده اند. لازم به یادآوری است که درجه سختی سوالات آزمون YÖS از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است. به عنوان مثال، سوالات آزمون YÖS دانشگاه استانبول آسان تر از سوالات آزمون YÖS دانشگاه ازمیر است.

هر دانشگاه این آزمون ها را به مدت دو ماه از ابتدای فروردین تا اوایل خرداد برگزار می کند و ثبت نام برای آن ها از بهمن ماه آغاز می شود و امکان برنامه ریزی مناسب را برای بقیه فراهم می کند. طبیعتاً این آزمایش تا سال 2020 که اپیدمی جهانی ویروس کرونا رخ می دهد نیز تحت تأثیر قرار می گیرد. در نتیجه ثبت نام و زمان برگزاری کنکور امسال تغییر کرده و اغلب با تاخیر مواجه شده است.

آزمون YÖS کجا برگزار می شود؟

هر دانشگاه محل آزمون ورودی خود را مشخص می کند. این آزمون می تواند در شهرهای بزرگ ترکیه مانند استانبول و آنکارا و همچنین در پردیس همان دانشگاه برگزار شود.

آزمون YÖS چند بار در سال برگزار می شود؟

از آنجایی که آزمون YÖS تنها یک بار در سال در هر دانشگاه برگزار می شود، بسیار مهم است که تاریخ امتحان خود را به دقت برنامه ریزی کنید. اگر آزمون امسال را از دست دادید، برای درخواست مجدد باید تا سال آینده صبر کنید. با این حال، آزمون ورودی YÖS ممکن است بیش از یک بار در سال در برخی از دانشگاه‌ها از جمله کاپادوکیا، کارابوک، باشکنت، آیدن و یلدیز تکنیک برگزار شود.

نتیجه آزمون YÖS؟

آزمون YÖS به سه قسمت تقسیم می شود که حداکثر نمره آن 100 است. اکثر دانشگاه های ترکیه برای پاسخ های نادرست یک چهارم امتیاز می دهند که به این معنی است که 4 تا از آنها یک امتیاز از نمره نهایی شما کم می کنند. نمرات ترکیبی این سه گروه برای ثبت نام در دانشگاه های معتبر ترکیه باید حداقل 50 باشد و معمولا نمره زیر 50 در آزمون ورودی پذیرفته نمی شود. اما همانطور که قبلا ذکر شد، کسب 100 نمره در این آزمون غیرممکن نیست زیرا سوالات قابل پیش بینی هستند.

نباید رقابت شدید در برخی از دانشگاه ها مانند دانشگاه استانبول را نادیده بگیریم، اما اگر می خواهید وارد بهترین و معتبرترین دانشگاه های ترکیه شوید، نمرات بالای 90 را هدف قرار دهید. به دلیل رقابت شدید بین متقاضیان، معیارهای دیگری مانند دبیرستان نمرات یا سایر مدارک تحصیلی نقش مهم و قابل توجهی در اخذ پذیرش از دانشگاه و برخی از دانشگاه های دولتی ترکیه ایفا خواهد کرد.

سوالات و منابع آزمون YÖS

اولین شرط لازم برای قبولی و قبولی در هر آزمون، داشتن دانش دقیق از سوالات است. آزمون YÖS به سه بخش به شرح زیر تقسیم می شود. اول اینکه موضوعات آزمون سوالاتی از سه درس ریاضی، مهندسی و هوش می باشد.

  1. سوالات هوش

اکثر سؤالات این آزمون معمولاً تست هوش هستند و تقریباً نیمی از سؤالات (45 تا 55) نمره را تشکیل می دهند. بر خلاف عنوان این قسمت، حل سوالات آن نیاز به هوش بالایی ندارد زیرا هر فردی با هوش متوسط ​​می تواند به راحتی با تمرین و مطالعه کوتاه به سوالات تست هوش پاسخ دهد.

  1. سوالات ریاضی

سؤالات بخش ریاضی که فقط حدود 30 سؤال دارد، در صورتی که تعداد سؤالات آزمون 100 سؤال باشد، سؤالات این بخش به 45 سؤال افزایش می یابد. اگرچه این بخش در مقایسه با بخش های دیگر چالش برانگیز و کمی دشوار است، اما بدون شک اگر منابع اصلی این آزمون را مطالعه کنید، آن را آسان خواهید کرد.

  1. سوالات هندسه

حداقل پنج تا ده سوال برای این قسمت از آزمون YÖS ترکی 0 تا 100 مورد نیاز است.مفاهیم اولیه هندسی مانند زاویه، دایره، مثلث و روابط آنها با یکدیگر و همچنین هندسه فضایی پوشش داده شده است. در مطالعه هندسه تردید نکنید زیرا این پنج سوال ممکن است یکی از دلایل برتری شما نسبت به رقبای خود باشد. از آنجایی که این بخش فقط بین پنج تا ده سوال دارد، بسیاری از دانش آموزان ممکن است از آنها صرف نظر کنند. با این حال، امتیاز بالاتر در این بخش می تواند یک مزیت استراتژیک برای شما باشد.

نحوه قبولی در آزمون YÖS

علاوه بر موارد لازم و اجباری در آزمون YÖS ترکی از صفر تا صد مانند آمادگی، تمرکز و مطالعه. همچنین باید کتاب های لازم برای قبولی در آزمون YÖS را داشته باشید، اگرچه می توانید در کلاس هایی که این کتاب ها را پوشش می دهند نیز ثبت نام کنید. شما می توانید این کتاب ها را در کلاس های حضوری و یا حتی در اینترنت بیاموزید و شش تا نه ماه طول می کشد تا به آنها تسلط پیدا کنید. * توجه داشته باشید که حتی با کسب نمره بالا در آزمون YÖS برای ثبت نام در دانشگاه باید دوره 6 ماهه زبان ترکی را بگذرانید.

آزمون یوس (YOS) چیست و منابع آن

دیدگاهتان را بنویسید