نگاه جالب آمریکایی ها به تیم ملی ایران

وب سایت آمریکایی ESPN در گزارشی به تجزیه و تحلیل رده بندی احتمالی تیم های آسیایی در جام جهانی 2026 پرداخته است.در حالی که غبار حضور آسیا در جام جهانی 2022 فرو می نشیند، قطعا نمایندگان این قاره در دو هفته گذشته در بزرگترین صحنه فوتبال ردپای خود را به جا گذاشته اند. .

برای اولین بار سه تیم از کنفدراسیون فوتبال آسیا یعنی ژاپن، کره جنوبی و استرالیا به مرحله یک هشتم نهایی راه یافتند.

پیروزی های به یاد ماندنی ژاپن مقابل آلمان و اسپانیا قهرمان سابق جهان و پیروزی چشمگیر کره جنوبی مقابل پرتغال و حتی پیروزی عربستان مقابل لیونل مسی و آرژانتین از اتفاقات خاطره انگیز جام بود.

با این حال، تأثیر یکی است. توانایی حفظ آن و بردن آن به سطح دیگری چیز دیگری است. با گسترش جام جهانی به 48 تیم در سال 2026، نمایندگان آسیا در قطر شانس زیادی برای حضور مجدد در جام جهانی در چهار سال آینده دارند.

بنابراین هر یک از نمایندگان آسیا در جام جهانی 2022 چقدر می توانند به بهبود عملکرد خود در دوره بعدی امیدوار باشند؟ وبسایت ESPN که به بررسی کشورهای قطر، استرالیا، ژاپن و کره جنوبی نیز پرداخته، درباره ایران نوشت:

*تیم ملی ایران:
بازیکنان فعلی تیمی که در جام جهانی بعدی 30 سال یا کمتر خواهند بود: 5 بازیکن
بازیکنان فعلی تیمی که در جام جهانی بعدی 30 سال یا بیشتر خواهند داشت: 20 بازیکن

کاملاً مشخص بود که این بهترین شانس برای نسل طلایی ایران بود که مدتها منتظر بودند تا اولین حضور خود در مقدماتی جام جهانی را تجربه کنند و در نهایت فقط مقابل ولز پیروز شدند و مقابل انگلیس و آمریکا شکست خوردند و آن گل ماندگار شد.
تنها پنج بازیکن تیم ملی ایران که در جام جهانی 2022 حضور داشتند در سال 2026 30 سال به بالا خواهند داشت و تنها سعید عزت اللهی و مجید حسینی را می توان اعضای تیم اول دانست.
سردار آزمون مهاجم این تیم خواهد بود که با 31 سالگی همچنان می تواند نقش ارزنده ای را ایفا کند اما سایر بازیکنان کلیدی مانند مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش و مرتضی پورعلیگنجی ممکن است تا آن زمان در گرگ و میش دوران حرفه ای خود باشند.
تیم ملی خط تولید مستحکمی از استعدادهای جوان آینده دار دارد، بنابراین ابوالفضل جلالی، علایار صیادمنش و مهدی کایدی ممکن است نیاز به حضور در اسرع وقت داشته باشند.

چشم انداز سال 2026؟ -ب

نگاه جالب آمریکایی ها به تیم ملی ایران

در مورد سایر تیم های آسیایی، وب سایت ESPN دارای چشم اندازهای زیر است:

*قطر:
بازیکنان فعلی تیمی که در جام جهانی بعدی 30 سال یا کمتر خواهند داشت: 14 بازیکن
بازیکنان فعلی تیمی که در جام جهانی بعدی 30 سال یا بیشتر خواهند داشت: 12 بازیکن

تقریباً تمام ترکیب اصلی آنها تا زمان برگزاری جام جهانی بعدی، بیش از 30 نفر خواهد بود و بازیکنانی مانند حسن الحیدوس، بوعلام هوکی، کریم بودیاف و سعد الشیب بعید به نظر می‌رسند که در صدر جدول باشند. ، حتی اگر تا آن زمان در صدر بازی خود باشند. بازی باشد
با این حال، قطر از کمبود تجربه در سطح بالا رنج می برد و ضروری است که بازیکنان جوان تا حد امکان در معرض دید قرار گیرند.

چشم انداز سال 2026؟ درجه سانتی گراد

نگاه جالب آمریکایی ها به تیم ملی ایران

* عربستان سعودی:
بازیکنان فعلی تیمی که در جام جهانی بعدی 30 سال یا کمتر خواهند داشت: 10 بازیکن
بازیکنان فعلی تیم که در جام جهانی بعدی 30 سال یا بیشتر خواهند داشت: 16 بازیکن

عربستان با پیروزی مقابل آرژانتین یکی از بهترین نتایج این مسابقات را رقم زد. این پیروزی مطمئناً بزرگترین برد یک تیم آسیایی در تمام دوره های جام جهانی است، اما آیا شاهین سبز می تواند آن را در چهار سال آینده بهتر کند؟
عربستان از استعدادهای جوانی مانند فراس الباریکان اما هسته اصلی تیم مانند سلمان الفرج، یاسر الشهرانی، سالم الدوساری و … بهره می برد. تا اون موقع خیلی قدیمی میشه

چشم انداز سال 2026؟ ب

نگاه جالب آمریکایی ها به تیم ملی ایران

* ژاپن:
بازیکنان فعلی تیمی که در جام جهانی بعدی 30 سال یا کمتر خواهند داشت: 11 بازیکن
بازیکنان فعلی تیم که در جام جهانی بعدی 30 سال یا بیشتر خواهند داشت: 15 بازیکن

قلب عدم حضور در اولین حضور در مرحله یک چهارم نهایی تنها به دلیل شکست در ضربات پنالتی باید به عنوان انگیزه اضافی برای ژاپن در سال 2026 باشد، اما آنها احتمالاً بدون چندین بازیکن ثابت از تیم فعلی مانند کاپیتان مایا یوشیدا خواهند بود. و یوتو ناگاتومو هیروکی ساکای به جام جهانی بعدی خواهند رفت.
علاوه بر این، تعداد قابل توجهی از جوانانی که در حال حاضر نقش مهمی را برای سامورایی ها ایفا می کنند، آینده خوبی را برای آنها رقم خواهند زد.

چشم انداز سال 2026؟ آ

نگاه جالب آمریکایی ها به تیم ملی ایران

* کره جنوبی:
بازیکنان فعلی تیمی که در جام جهانی بعدی 30 سال یا کمتر خواهند بود: 12 بازیکن
بازیکنان فعلی تیمی که در جام جهانی بعدی 30 سال یا بیشتر خواهند داشت: 14 بازیکن

با نزدیک شدن به جام جهانی فوتبال 2026، سون هیونگ مین ستاره کره جنوبی 34 ساله خواهد شد. او هنوز هم می تواند در سطح جهانی بازی کند، اما هر اتفاقی ممکن است رخ دهد و او نیاز به حمایت بیشتری نسبت به قبل دارد.
خوشبختانه به دلیل استفاده فشرده از بازیکنان جوان، تاگوک واریورز چشم انداز بلندمدت مثبتی خواهد داشت.

چشم انداز سال 2026؟ + بی

نگاه جالب آمریکایی ها به تیم ملی ایران

دیدگاهتان را بنویسید