اروپایی ها پیرو و برده آمریکایی ها هستند / آمریکایی ها به دنبال مهار ایران هستند


ساعت: 15:07
تاریخ ارسال: 08/04/1401
کد خبر: 1906172

علی علیزاده بر آمادگی کامل ایران برای اجرای برجام تاکید کرد و گفت: آمریکایی‌ها نشان داده‌اند که به هیچ توافقی پایبند نیستند و اروپایی‌ها نیز نشان داده‌اند که استقلال خودشان را ندارند و پیرو و برده آمریکایی‌ها هستند.

علی علیزاده نماینده مردم مراغه و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی با بیان اینکه در مذاکرات قبلی با آمریکایی ها حرف خود را به طور کامل بیان کرده ایم، گفت: از نظر ایران همانطور که تعهدات ایران شفاف است، تعهدات آمریکا و سه کشور غربی نیز باید کاملا شفاف باشد.

وی ادامه داد: چون آمریکا و کشورهای غربی در این زمینه عهد خود را زیر پا گذاشته اند، پشت این شفافیت باید ضمانت اجرایی شدن برجام را فراهم کنند.

آمریکایی ها نشان دادند که به هیچ وعده ای عمل نمی کنند

نماینده مراغه با تاکید بر آمادگی کامل ایران برای اجرای برجام گفت: آمریکایی‌ها نشان داده‌اند که به هیچ توافقی پایبند نیستند و اروپایی‌ها نیز نشان داده‌اند که استقلالی از خود ندارند و پیرو و برده آمریکایی‌ها هستند.

ایران برجام را به زندگی مردم گره نزده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه آمریکایی ها تاکنون پاسخ مثبتی نداده اند، تصریح کرد: ایران منتظر برجام نیست و برجام را به جان مردم گره نزده است.

وی تصریح کرد: عضویت قوی ایران در معاهده شانگهای و همکاری‌های اقتصادی بسیار گسترده ایران با کشورهای همسایه و آفریقا و آمریکای جنوبی نشان می‌دهد که اکثر تحریم‌های ناشی از برجام خنثی شده است، بنابراین آمریکایی‌ها باید تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند عمل کنند یا خیر. توافق یا نه؟

ایران هیچ رازی درباره احیای برجام ندارد

علیزاده تاکید کرد: اگر آمریکایی‌ها می‌خواهند برجام اجرا شود باید با ایران یکسان برخورد کنند و اگر نمی‌خواهند برجام اجرا شود خلیلی اسراری هیچ رازی در این باره ندارد و ما کار خود را انجام می‌دهیم.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر با بیان اینکه به نظر می رسد آمریکایی ها می خواهند موضع منفی خود را حفظ کنند، خاطرنشان کرد: آنها از بیرون ژست می گیرند اما واقعیت این است که از درون واقعا به ججا نیاز دارند.

آمریکایی ها برجام را یکی از راه های مهار ایران می دانند

وی با اشاره به اینکه آمریکایی ها به دنبال مهار ایران هستند، گفت: آنها معتقدند یکی از راه های مهار ایران برجام است، بنابراین پیگیر این موضوع هستند که ایران به برجام عمل کند و از مذاکرات خارج نشود، اما در به نظر می رسد که آنها تمایل زیادی برای رسیدن به انتهای جهان ندارند. بنابراین ارزیابی های خود را به روش های مختلف از طریق کشورهای مختلف به ایران ارسال می کنند.

آمریکایی ها باید بدانند که در کنار ایران قدرتمند هستند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت: اگر آمریکا می‌خواهد سخت‌گیر باشد، بداند که ایران نه تنها پیش از این، بلکه چندین سال است که حسن نیت خود را به جهانیان نشان داده است و این آمریکاست که پیمان شکنی . طبیعتاً باید به حقیقت بازگردند و بدانند که با ایران قدرتمند طرف هستند.

دیدگاهتان را بنویسید