دشمنان به دنبال تغییر چهره واقعی اسلام هستند / کشورهای اسلامی از تفرقه رنج برده اند

زمان: 14:57
منتشر شده در: 1400/07/28
کد خبر: 1777820

در گفتگو با علمای اهل سنت خراسان شمالی آمده است:

آخوند گافور یزدانی گفت: “اسلام دینی است سرشار از شفقت ، منطق و عقلانیت ، اما برخی از جریانات مخالف اسلام واقعی در تلاشند چهره واقعی این دین توحیدی را تغییر دهند ، بنابراین در سالهای اخیر تبلیغات زیادی برای نشان دادن چهره مقابل اسلام “برای جهان.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ غفور آخوند یزدانی ، امام جمعه اهل سنت روستاهای باغلاق رز و جرگلان نیز در مصاحبه با عصر اترک اظهار داشت: دشمنان وحدت و انسجام جهان اسلام برای دستیابی به اهداف غیرقانونی خود در سال های اخیر جدایی آنها را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. و ایجاد گروه های تروریستی و جنایتکار به نام اسلام سعی کرد چهره تند اسلام را در نظر افکار عمومی جهان نشان دهد.

وی تأکید کرد: “اگر جهان اسلام به دنبال صلح ابدی است ، به معنای واقعی کلمه نیاز به وحدت دارد و اگر امروز می خواهیم چهره الهی و مهربان اسلام با گستاخی بیشتر معرفی نشود ، پس وحدت بین امت خدا پیام رسان باید با رنگ و بوی واقعی باشد. “خودت بگیر.

این عالم اهل سنت افزود: سنت و سیره پیامبر اکرم (ص) گواهی می دهد که وی در طول زندگی خود برای حفظ وحدت جامعه بسیار تلاش کرد و هرگز اجازه نداد که عامل ثبات و قدرت جامعه متزلزل شود.

وی گفت: مهمترین چیز برای همه ملتهای اسلامی این است که میلاد پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) توسط امام خمینی (ره) به عنوان هفته وحدت نامیده شد. برای مذاهب مختلف اسلامی از تفاوت ها دور بمانید. “راه اشتراک را در پیش بگیرید و با خوشبختی این دنیا و زندگی پس از مرگ همراه شوید.

کشیش کمالی خاطرنشان کرد: ما به مستکبران و به ویژه به اصطلاح نار اعلام می کنیم. مدافعان حقوق بشر ، به ویژه آمریکا ملعون ، که ما علمای اهل سنت در کشور و به ویژه اهل سنت خراسان شمالی باید از اولین زمان خود ، آیت الله خامنه ای اطاعت کنیم. ما اولین دستورالعمل های خود را می دانیم و همیشه به آن گوش می دهیم و از کشور عزیزمان و دستورات رهبری و امام راحل در برابر جبهه کفار حمایت کامل می کنیم و هرگز به دشمنان اجازه نخواهیم داد که به این امنیت منحصر به فردی که اکنون در کشور وجود دارد دست یابند. به ما شاهد این هستیم ؛ به آن آسیب برساند.

کشورهای اسلامی دچار تفرقه شده اند

مدیر حوزه علمیه خادمیه امانلی راز و جرگلان گفت: پیامبر هنگامی به دنیا آمد که بی ایمانی و جهل از جهان ، بی نظمی و بی دینی در جهان رخنه کرد ، ایمان و ایمان عجیب و فراموش شده بود ، نیرویی برای گسترش نبود. عدالت … و نه مجازات شریران و ستمگران به خاطر اعمالشان.

در این شرایط حساس ، خداوند پیامبری را فرستاد که تولدش ، یعنی تولد دین ، ​​روشن بود ، اگر او نفرستاد ، جهان در کفر ، بت پرستی ، تاریکی و توهم باقی می ماند.

کشیش کمالی تاکید کرد: با توجه به اینکه گروهی مانند امریکای شرور و انگلیس و اسرائیل جنایتکار به دنبال تخریب جامعه اسلامی هستند ، ما باید با وحدت و همدلی در این توطئه شوم دشمنان را شکست دهیم.

وی افزود: ما مسلمانان نباید فراموش کنیم که دعوت وحدت یک دعوت و پیام قرآنی است و اتحاد مسلمانان یک اصل مهم در قرآن و سنت است که همه ما باید به آن پایبند باشیم.

وی گفت: در اسلام ما چندین راه برای دستیابی به گفت وگو داریم که در آن باید با توطئه های دشمنان با وحدت و یکپارچگی برخورد کنیم.

این محقق اهل سنت خاطرنشان کرد: متأسفانه همه ملت های اسلامی در وحدت و همبستگی مطلق زندگی نمی کنند و همه ما تحت تأثیر این شرایط قرار داریم.

کشیش کمالی افزود: امروز سوریه ، عراق ، لبنان ، فلسطین ، یمن ، افغانستان و … آنها جلوی چشم ما هستند و همه ما می بینیم که چه خون بی گناه و مظلومی به دلیل تفرقه ریخته می شود. “

وی گفت: ما باید در توقف این جنگ های داخلی علیه دولت تروریستی و جنایتکار آمریکا متحد باشیم.

انتهای پیام / وحیدی

دیدگاهتان را بنویسید