«نگهبان شب» از ادامه رقابت‌های اسکار ۲۰۲۴ بازماند

با اعلام فهرست اولیه نامزدهای چند رشته اسکار 2024، فیلم «نگهبان شب» که سینمای ایران را در این رقابت معرفی کرد نتوانست نظر هیئت داوران آکادمی را جلب کند.

به گزارش خبرگزاری موج


فرهنگستان علوم و هنر سینمایی فهرست اولیه نامزدها را در چندین بخش از جمله بهترین فیلم بلند بین المللی، مستند بلند و انیمیشن کوتاه اعلام کرد.

در بخش بهترین فیلم بلند بین المللی، 15 فیلم آمریکایی از ارمنستان، راهب و تفنگ از بوتان، سرزمین موعود از دانمارک، برگ های افتاده از فنلاند، طعم چیزها از فرانسه، اتاق معلم از آلمان، سرزمین خدا از ایسلند، من کاپیتان ام از ایتالیا، دیز کامل از ژاپن، توتم از مکزیک، مادر همه دروغ ها از مراکش، انجمن برف از اسپانیا، چهار دختر از تونس، 20 روز در ماریوپول از اوکراین و منطقه مورد علاقه از انگلیس توانستند در بین نامزدهای اول قرار بگیرند.

با این انتخابات پاسدار شب رضا میرکریمی که نمایندگی می کند سینمای ایران در این صنعت او نتوانست خود را در رقابت حفظ کند.

در رده مستند بلند، سمفونی آمریکایی، آپولونیا، آپولونیا، فراتر از اتوپیا، شراب بابی: رئیس جمهور مردم، ارواح بی قدرت، شهر سیاه و افسانه کابوی نیمه شب، خاطره ابدی، چهار دختر، رفتن به مریخ: نمایش نیکی جیووانی در پشت پنجره، مهر و موم شده از آغاز، هنوز: فیلم مایکل جی فاکس، کم صدا، 32 صدا، کشتن ببر و 20 روز در ماریوپل به عنوان نامزدهای اولیه انتخاب شدند.

یونیفرم ما ساخت یگانه مقدم ساخت ایران که در بخش انیمیشن کوتاه قرار داشت به فهرست اولیه جایزه در این بخش راه یافت.

رای گیری نهایی برای انتخاب نامزدهای نهایی از 11 تا 16 ژانویه 2024 انجام می شود و نامزدهای رسمی اسکار در همه رشته ها در تاریخ 23 ژانویه 2024 اعلام می شوند.

رای گیری نهایی برای انتخاب برندگان از 22 تا 27 فوریه 2024 و مراسم اهدای جوایز در تاریخ 10 مارس (20 مارس) برگزار خواهد شد.



آیا این خبر مفید بود؟