نگین گردشگری گالری ایران را از چنگ دزدان زمین نجات دهید


ساعت: 14:09
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۶
کد خبر: 1813695

ساخت و سازهای غیرمجاز در حین عبادت از بین می روند.

زیورآلات ایران گالری توریسم که در دست سارقان زمین و ساخت و سازهای غیرمجاز کشف و ضبط شده بود با حکم قطعی قضایی ضبط می شود.


به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از گلستان ما ، تخریب ساختمان های غیرمجاز در حرم گرگان پس از اتمام کار دادگستری گلستان آغاز شد.


دو هفته پیش رئیس قاضی گلستان در بازدید از منطقه زیارت به صاحبان بناهای غیرمجاز جهاد کشاورزی اجازه داده بود تا پایان اسفندماه اقدام به تخریب آن کنند که روز گذشته تعدادی از آنها تخریب شد.


دادستان ناحیه گلستان در این خصوص گفت: معاملات اراضی استان با حضور نماینده دادستانی برای تخریب ابنیه غیرمجاز در ایام زیارت آغاز شد که در روز اول اجرای طرح 25 فقره ساخت و ساز غیرمجاز تخریب شد و 8 هزار و 500 مترمربع زیربنای زمین زیارتی تخریب شد. زمین خالی شد


محمود سپانلو افزود: این بنا در مسیر آبشار زیارت در منطقه لکه واقع شده و بر اساس تبصره 2 ماده 10 قانون حفاظت از اراضی زراعی و باغی تخریب شد.


سپانلو گفت: طبق قانون، مسایل اراضی برای تخریب تمامی ابنیه غیرمجاز در ایام زیارت گرگان الزامی است و هیچ گونه تاخیری از سوی مسئولان برای عدم رعایت قانون پذیرفته نخواهد شد.


وی بیان کرد: با نظر شورای حمایت از حقوق گنجینه در خصوص مسائل اراضی ملی و منابع طبیعی منطقه، برای جلوگیری از حمل مصالح ساختمانی برای ساخت و سازهای غیرمجاز، ایستگاه اتوبوس در ورودی شهر مستقر و بررسی شد. منطقه مسکونی پناهگاه.


سال ها بود که جشنی در گرگان برپا می شد، اولین انتخاب گرگانی های مهمان نواز، قدم زدن در جنگل های هیرکانی در دل گرگان بود، جنگل هایی با قدمت میلیون ها سال. کمتر کسی وارد گرگان و منطقه جنگلی ناهرهوران شده و از ساخت و سازهای غیرمجاز که به بافت طبیعی منطقه آسیب زده است گله مند است و در ذهن خود فکر می کند که این بیابان دیگر باز نخواهد گشت.


یکی از مشکلات اساسی که بارها به زبان های مختلف از هنر تا قلم بیان شده این است که دل گرگان مریض است، دلی که اگر هوای تازه داشته باشیم، اگر جاذبه های گردشگری طبیعی در دل شهر داشته باشیم، آن ها هستند. همه نعمت هایی که از جانب خداوند برای حفظ آن لازم است داده شده است.


اما با گذشت سالها قلب گرگان کند می شد، قلبی که رگ هایش مریض ساختمان های بلند و دست ساز بود و هر روز کندتر از روز قبل می تپید. سپانلو در این چند ماهی که به عنوان دادستان مرکز گلستان فعالیت می کند، نشان داده که در پیشگیری و برخورد با زمین خواران و جنگل خواران تبحر دارد و برای قلب یک بیمار گرگانی تیغ تیز کرده است. نظارت دقیق و توقف عملیات ساختمانی یکی از ساختمان های جاده زیارت، حضور چند زائر صحرایی برای شناسایی اهالی شهر، تنها گوشه کوچکی از فعالیت چند ماهه اسپانو است.


اما واضح است که در کنار همه مسئولان، مردم و نخبگان نیز وظایفی بر عهده دارند که کمتر از وظایف دادستان یا سایر نهادها نیست. اول) تغییر ذهنیت اشتباه. افکار عمومی باید تصورات و ذهنیت غلط خود را نسبت به مسئولان غیر مفسدان تغییر دهد و اگر مسئولی مفسد شد، آن را برای همه خلاصه نکند یا بداند که اگر این اخبار ضد فساد هم منتشر شود، باز هم کسی هست. فساد.


دوم) پشتیبانی؛ به عنوان مثال، عینی ترین مورد تخریب ویلاهای مجلل در حوزه عبادت است، حتی زمانی که مسئولین بخواهند با فساد و جنگل زدایی مبارزه کنند، این آدم خواری است.


سوم) جهاد تبیین شده است; این کلمه لزوماً در مواقع خاصی نباید به کار رود، بلکه باید همه اعمال و روابط با مفسدان تبیین شود، زیرا جهاد تبیین به دستور مقام معظم رهبری بر همه واجب است، زیرا این بار نباید ترک کنیم. جای جنگلبانان و جنگلبانان.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید