نیجریه به رغم خروج آنگولا از اوپک، متعهد است

پس از خروج آنگولا از اوپک، نیجریه در بیانیه ای بر تعهد خود به اوپک تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری موج


به گزارش رویترز، وزیر کره نیجریه یک روز پس از آنگولا اعلام کرد که این گروه اوپک وی با تاکید بر تعهد خود به اوپک گفت که پلاس را ترک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

خروج آنگولا از اوپک تایید شد

نیجریه و آنگولا، بزرگترین تولیدکنندگان نفت آفریقا، از جمله کشورهایی بودند که پس از سال‌ها نادیده گرفتن اهداف قبلی، سهمیه تولید کمتری برای سال 2024 دریافت کردند.

آنگولا روز پنجشنبه اعلام کرد که باقی ماندن در اوپک دیگر منافع آن را تامین نمی کند.

اما هاینکن لوکپوبیری، وزیر نفت نیجریه، در بیانیه ای گفت که کشورش بدون تردید به اوپک متعهد است.

لوک پوبیری در این بیانیه گفت: همکاری ما در داخل سازمان برای تقویت ثبات و ثبات بازار نفت بسیار مهم است.

ما همچنان بر تعهد خود به اهداف اوپک ثابت قدم می مانیم و در عین حال فعالانه با این سازمان برای رسیدگی به نگرانی هایی که نه تنها در داخل مرزهای ما بلکه در سراسر قاره طنین انداز می شود، تعامل داریم.

سهمیه اوپک پلاس برای سال 2024 تولید روزانه 1.5 میلیون بشکه در روز است، اما این کشور قصد دارد حداقل 1.8 میلیون بشکه در روز تولید کند.

گروه اوپک پلاس با کشورهای آفریقایی بر سر دستیابی به توافق در نشست نوامبر خود اختلافاتی داشت که باعث شد این نشست 3 روز به تعویق بیفتد، اما در نهایت این گروه موافقت کرد که به طور داوطلبانه 2.2 میلیون بشکه نفت در روز که شامل 1.3 درصد است، مشارکت کند. کاهش تولید داوطلبانه روسیه و عربستان سعودی

داوطلبانه بودن این توافق باعث ایجاد تردید در مورد اجرای کامل آن شده است و اکنون خروج آنگولا باعث شده تا نیجریه حضور خود را تایید کند.



آیا این خبر مفید بود؟