نیروگاه هسته ای اوکراین در آستانه فاجعه است

زلنسکی افزود: این دومین بار است که نیروگاه زاپوریژژیا به دلیل اقدامات روسیه در آستانه فاجعه قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: اینکه روسیه در حال حاضر درست در آستانه انعقاد آژانس بین المللی انرژی اتمی این اقدامات را انجام می دهد بسیار مهم می دانم.

زلنسکی گفت: گلوله باران منطقه به این معنی است که دولت روسیه اهمیتی نمی دهد که آژانس بین المللی انرژی اتمی چه می گوید و جامعه بین المللی چه تصمیمی می گیرد. “روسیه تنها علاقه مند است که وضعیت را تا آنجا که ممکن است بد نگه دارد.

رئیس جمهور اوکراین از جامعه جهانی خواست تا مسکو را به عنوان یک کشور تروریستی به رسمیت بشناسد و تحریم ها علیه آن را تقویت کند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) روز دوشنبه اعلام کرد که اوکراین با آژانس تماس گرفته و به آن اطلاع داده است که برای رفع مشکل باید خط برق پشتیبان متصل به نیروگاه Zaporizhia قطع شود.

این پیشرفت در حالی صورت می‌گیرد که دو کارشناس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار است برای نظارت بر این نیروگاه در بحبوحه ترس از یک حادثه هسته‌ای احتمالی در محل باقی بمانند.

رافائل ماریانو گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روز سه‌شنبه گزارشی درباره وضعیت ایمنی، امنیت و پادمان‌های هسته‌ای در اوکراین منتشر خواهد کرد و پس از آن به شورای امنیت سازمان ملل توضیح خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید