جریان انرژی نیروگاه هسته ای اوکراین متصل شد


ساعت: 19:11
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۰
کد خبر: 1902982

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه گفت که برق نیروگاه هسته‌ای Zaporozhye اوکراین پس از تعطیلی موقت که این نیروگاه را مجبور به استفاده از برق از ژنراتورهای دیزلی کرد، احیا شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رویترز؛ رافائله گروسی در توییتی نوشت: تیم کارشناسان ما مستقر در این نیروگاه اعلام کرده‌اند که برق دوباره برقرار شده است.

مدیریت این نیروگاه صبح چهارشنبه از قطع شدن جریان برق به دلیل گلوله باران پستی دور از این نیروگاه خبر داد که نشان از حساسیت شرایط آن دارد.

به گزارش ایرنا از رویترز؛ ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در دیدار با گروسی در مسکو روز سه شنبه که از تلویزیون دولتی روسیه پخش شد، وضعیت نیروگاه زاپوروژیه را بحرانی توصیف کرد و افزود که کشورش آمادگی کامل برای گفتگو و بررسی راه های احتمالی برقراری امنیت را دارد. این نیروگاه

پیش از این، شرکت دولتی انرژی هسته ای اوکراین روز سه شنبه اعلام کرد که یکی از معاونان نیروگاه هسته ای زاپوریژیا توسط نیروهای روسی ربوده شده و در مکان نامعلومی نگهداری شده است.

کارکنان این شرکت اوکراینی در تلگرامی نوشتند که والری مارتینیک توسط نیروهای روسی بازداشت و در مکانی نامعلوم نگهداری می شود. وزارت دفاع روسیه هنوز به این خبر واکنشی نشان نداده است.

اوکراین از رافائل گروسی، رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی خواست تا اقدامات لازم را برای آزادی مارتینیک انجام دهد. گروسی هنوز در مورد این حادثه اظهار نظری نکرده است.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز شنبه در بیانیه‌ای ایجاد منطقه امن حفاظت‌شده برای بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا را یک ضرورت مطلق و فوری خواند و در عین حال نسبت به شرایط خطرناک حاکم بر نیروگاه اتمی زاپوریژژیا هشدار داد.

دیدگاهتان را بنویسید