اگر Omicron فاجعه آمیز است. قلب فاجعه “ساده سازی” است / استفاده از ماسک و الکل راز مصونیت دانش آموزان است.

ساعت: 16:06
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۹
کد خبر: 1801933

گفتگوی دانا با رئیس بخش عفونی بیمارستان امام؛

یک فوق تخصص بیماری های عفونی گفت: باید در برابر سویه Omicron که به دستور سازمان جهانی بهداشت فاجعه بار باشد و در صورت رعایت پروتکل های دانش آموزان در مدارس بدون خطر ترک تحصیل کنیم، باید آمادگی کامل داشته باشیم. جبران شود و والدین باید در این زمینه کمک کنند.

دکتر حمید عمادی عضو کمیته علمی تاج و فوق تخصص بیماری های عفونی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی در خصوص شرایط آسان و مهار شده ای که واریانت اومیکرون در سراسر جهان و همچنین در کشور ما ایجاد کرده است، گفت: همانطور که می دانید در بین همه سویه های کرونا، متاسفانه واریانت اومیکرون یکی از پیچیده ترین سویه ها است. انواعی که زمانی وجود داشتند در جهان ظاهر شد. “و به روز شد.

وی با بیان اینکه این گزینه بسیاری از مردم را در سراسر جهان ساده کرده است، اضافه کرد: در حال حاضر اکثر کشورهای اروپایی و آمریکایی به شدت به گزینه Omicron متعهد هستند. تا جایی که سازمان بهداشت جهانی هر روز در مورد الزامات کار با Omicron هشدار می دهد و در مسیرهای جدید کار می کند.

8abec4ae 3b2d 4683 a6b8 68f6fa7179e3 خبر خاکستری

رئیس گروه بیماری های واگیر بیمارستان امام خمینی (ره) در ادامه این بحث گفت: خوشبختانه در کشور ما به دلیل واکسیناسیون گسترده کشوری که در ابتدای دولت سیزدهم انجام شد از سوی دیگر کنترل بسیار خوبی داشت. مرزهای مسافران خارجی این مسیر را در ایران تا حدودی کنترل کرده است. موفقیت خوبی بود که تقریبا یک ماه پس از ظهور سویه Omicron در آفریقای جنوبی، اولین گزارش از ورود Omicron و شناسایی این سویه توسط وزارت بهداشت گزارش شد.

وی گفت: مردم باید درک کنند که omicron شرایط خاصی دارد. تاج را محدود کنید و یک روز بگویید که تاج را در سراسر کشور تا قبل از آغاز سال 1401 محدود کرده ایم که واقعاً امیدوارم این اتفاق بیفتد. چون کادر پزشکی ما واقعا خسته شده اند و هر هموطنی که پروتکل ها را رعایت نمی کند به بستگان کادر پزشکی که دو سال در سخت ترین شرایط تحمل کرده اند توهین کرده است.

5c00bba2 5241 4f6c 8645 e09bf2725a05 خبر خاکستری

عمادی درباره قسمت دوم احتمالات توضیح داد: اما نباید با خوش بینی به این موضوع نگاه کرد. زیرا در مواجهه با ترک اول که امید به تسخیر تاج بود، باید در هر جهت آمادگی کافی برای پرش و انفجار ویژه این سمت داشته باشیم. حال اگر نگاهی اجمالی به مردم و نحوه رعایت پروتکل ها در خیابان ها و معابر عمومی داشته باشید، می بینید که وضعیت رصد مردم تعریفی ندارد. مردم بر خلاف کشور اول که در سال 1377 و نوروز 99 اتفاق افتاد، چاقوی شفا را فراموش کردند. مردم به ویژه جوانان در ابتدای شیوع تاج و تخت چین و با همراهی کادر پزشکی از پروتکل ها استقبال و به آن پایبند بودند، اما اکنون متاسفانه ، این عمل کنار گذاشته شده و مردم نسبت به پروتکل ها بی تفاوت شده اند.

رئیس بخش عفونی بیمارستان امام (ره) در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: ما بسیار غافل شده ایم و از خطرات تاج بخشیده شده ایم. این ساده سازی می تواند فاجعه های بزرگی را در کشور ایجاد کند. چرا که کارشناسان و کارشناسان سازمان جهانی بهداشت بارها اعلام کرده اند که سویه اومیکرون با قدرت مسری عجیبی که دارد می تواند به طور ناگهانی بخش زیادی از جامعه را تحت تاثیر قرار دهد و جامعه ما از این درگیری ها در امان نخواهد بود.

574c4179 e978 40d6 a9b0 17adf444bd36 خبر خاکستری

وی در مورد دیگر موضوع مربوط به تقارن توزیع امیکرون و شروع آموزش حضوری خاطرنشان کرد: و اکثر دانش آموزان دچار افت تحصیلی شدند. ; از این رو در بازگشایی مدارس اهتمام ویژه ای به عمل آمد و همه سازمان ها و ارگان ها گرد هم آمدند تا در بازگشایی مراکز آموزشی و آموزش های حضوری موفق بوده و در نتیجه موفقیت تحصیلی را جبران کنند.

این فوق تخصص بیماری های عفونی با اشاره به نقش اولیای دانش آموزان ادامه داد: نظام آموزشی با آنها همراهی نمی کند، وضعیت تحصیلی و آینده آنها به طور جدی مورد تهدید قرار می گیرد.

6574b085 d5b7 4cc6 b97d 567937fc2d1b خبر خاکستری

عمادی در پایان گفت: «پس والدین باید خوشبین باشند که به همه فرزندانشان توضیح دهند که چگونه باید با همکلاسی‌ها، افراد دیگر و والدین در مدرسه در هنگام ورود و در مدرسه و کلاس رفتار کنند؟» باید بر دو نکته تأکید کنند. و توصیه های همیشگی تا این نکات ملکه ذهن دانش آموزان شود.

عمادی در تشریح این نکات گفت: این توصیه ها باید به گونه ای باشد که اولاً هنگام صحبت در مورد سرگرمی با همکلاسی های خود فاصله اجتماعی را رعایت کنند و ثانیاً اگر دستشان روی صندلی، در، دیوار و دستگیره های کلاس باشد. حتما دست های خود را با الکل های جیبی خود یا الکل هایی که در قسمت هایی از مراکز آموزشی تعبیه شده است ضدعفونی کنید، در عین حال حتما در مدرسه همیشه از ماسک استفاده کنید و اگر می خواهید ماسک خود را عوض کنید یا از روی آن بردارید. یک لحظه باید این کار را در فضای باز انجام دهید، ترجیحاً در زمان زنگ تفریح ​​که خدای ناکرده خطر آنها را تهدید نمی کند.

c642ab98 b208 4af4 b4ec 7d50c0b40b41 خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید