تکمیل موفقیت آمیز تعمیرات اساسی و ساده سازی خطوط تولید


ساعت: 12:44
تاریخ انتشار: 07/09/1401
کد خبر: 1900392

با کمک کارشناسان و کارکنان یک واحد تعمیرات مرکزی انجام شد.

برای بسیاری از صنایع کشور، تابستان 1401 چالش های خود را از نظر محدود کردن مصرف برق و برخی دیگر از منابع انرژی به همراه داشت. اگرچه گروه فولاد مبارکه اصفهان نیز از این قاعده مستثنی نیست، اما با نگاه هوشمندانه مدیریت و زحمات پرسنل تولیدی و نگهداری این شرکت، عملیات برنامه ریزی شده سالانه و عمده تعمیرات (تعطیل) بسیاری از بخش های این شرکت در این ایام محدودیت های برق پیش بینی و اجرا شد تا پس از محدودیت های برق و پایان فصل تابستان، تمامی خطوط برای تولید بهینه روان شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ برای اجرای این عملیات تعمیر جامع در شرکت فولاد مبارکه اصفهان و مجتمع فولاد صباح، مدیریت، کارشناسان و کارکنان واحد تعمیرات مرکزی همواره در کنار سایر همکاران معتمد و پیمانکاران واحد نقش آفرینی کرده اند.

در ادامه مطلب خبرنگار فولاد با برخی از افسران و کارکنان یگان تعمیرات مرکزی در خصوص اقدامات انجام شده در فولاد مبارکه صحبت کرد. نتیجه این گفتگو را در ادامه می خوانید.

علیرضا کاظمی، مدیر پشتیبانی مرکزی

کیفیت بالا و اتمام فعالیت ها در زمان کمتر از برنامه و رکورد 5 بازدید همزمان

با توجه به اجرای طرح تولید کمی و کیفی و مدیریت مؤثر محدودیت‌های منابع انرژی، برنامه‌ریزی تعمیرات اساسی خطوط تولید عمدتاً محدود به زمان اوج مصرف انرژی بود. به این ترتیب امسال تعمیرات اصلی خطوط در مناطق تولیدی فولاد مبارکه و مجتمع فولاد صبا از نیمه دوم خرداد تا نیمه دوم شهریور با موفقیت انجام شد.

نکته حائز اهمیت این است که اجرای برخی پروژه های اولویت دار بهینه سازی مستلزم تعلیق خطوط تولید بود که برخی از آنها عبارتند از: تعویض جرثقیل های واحد 28، تغییر ساختار کوره های 3 و 5 کارخانه فولاد، افزایش دبی. خط احیای مستقیم شهید خرازی، تکمیل سکوی ریخته گری در بخش دام و برخی اقدامات دیگر.

از دیگر مزایای کلیدی می توان به کیفیت مناسب تعمیرات، تکمیل فعالیت ها در زمان کمتر از برنامه و رکورد 5 ضربه به طور همزمان اشاره کرد. آنچه ارزش این فعالیت را متمایز می کرد، سلامت و ایمنی تمامی همکاران امانی و پیمانکاران تعمیرات مرکزی ارزشمند و توانمند بود.

موفقیت تعمیرات به دست آمده حاصل برنامه ریزی و استفاده از همه ظرفیت، تلاش و درایت مدیران، سرپرستان، کارشناسان و کلیه همکاران و پیمانکاران بوده و امیدواریم ثمره تعمیرات موفق این دوره باشد. آغاز ایجاد رکوردهای جدید

بهنام مهدی پور، مدیر مرکز تعمیرات مکانیک

انجام بیش از 400000 نفر ساعت کار تعمیر

با توجه به شروع قرارداد پیمانکاران مرکز تعمیرات مکانیکی از ابتدای فروردین ماه سال جاری و تغییر ساختار سازمانی قراردادهای مذکور، ساماندهی حدود 800 نیروی انسانی ثابت و بیش از 300 واحد ویژه تعمیرات برنامه ریزی شده و موقت. برای تعمیر سالیانه و دوره ای مورد نظر ساخته شده است. همچنین با توجه به محدودیت انرژی و نوسازی سالانه در اکثر صنایع کشور، استخدام نیروهای مجرب و متخصص در اولویت قرار گرفت.

با برگزاری جلسات متعدد در زمینه مسائل ایمنی و دوره های بازآموزی برای شناسایی مخاطرات مناطق مختلف، آموزش دستورالعمل های کاری و فنی، تهیه و انجام پیش بینی و هماهنگی های لازم، شرایط برای اجرای ایمن، با کیفیت و به موقع این حذف ها فراهم شد.

با تلاش شبانه روزی تیم ناظر و پیمانکاران مرکز تعمیرات مکانیکی، بالغ بر 400 هزار نفر ساعت کار تعمیر در این مدت در واحد گندله سازی شهید هرازی الف، ماشین های ریخته گری 2 و 3، ب، انجام شد. واحدهای احیای مستقیم C، D شماره 1، مجتمع فولاد شبا، نورد گرم، گالوانیزه و رنگ آمیزی، کاردامپر و چند قطعه دیگر ساخته شد.

همچنین علاوه بر انجام اقدامات مربوط به تخلیه های فوق، حذف روزانه و هفتگی و فعالیت های متفرقه و اضطراری انجام شد. این حجم وسیع و گسترده تعمیرات با یاری خداوند و برنامه ریزی دقیق و پیگیری و حضور میدانی تیم نظارت و پیمانکاران مرکز تعمیرات مکانیکی و تعامل و همکاری مناطق مختلف فولاد مبارکه به پایان رسید.

در پایان شات ها اقدامات انگیزشی برای افزایش فرهنگ ایمنی از جمله برگزاری جشن ایمن تقدیر از کارکنان و اهدای هدایا و همچنین تقدیر از کلیه کارکنان با برگزاری جلسات ویژه در این خصوص با حضور برخی مدیران و مسئولین و پیمانکاران مرکز تعمیرات مکانیکی.

سعید عربی، رئیس تعمیرات مکانیک

تعویض دو کانال عتیقه مگامادول مرمت مستقیم شهید خرازی برای اولین بار در کشور

حجم زیادی از تعمیرات سالانه در بخش آهن و واحدهای آن با موفقیت انجام شد. شایان ذکر است در این راستا با تکیه بر دانش فنی کادر متخصص داخلی، تعمیرات اساسی مگا ماژول ها و ماژول های شهید حرازی B, C, D در واحد احیای مستقیم شماره 2015 انجام شد. به صورت ایمن، کیفی و به موقع انجام شد و فعالیت های مهمی از جمله تعویض دو کانال آنتیک مگامول خرازی برای اولین بار در کشور با کیفیت لازم انجام شد.

سیروس تقی زاده کارشناس تعمیرات مکانیک

حذف با کیفیت ماشین های ریخته گری 2 و 3 در تایر و آگوست

تصادفات صنعت فولاد به ویژه ماشین آلات ریخته گری از جمله تصادفات تخصصی و پرخطر فولاد مبارکه است که به فضل الهی در تیر و مرداد امسال ماشین آلات ریخته گری 2 و 3 را با کیفیت بالا پایین آورد.

از جمله فعالیت های مهم این مرکز در زمینه فولاد و ریخته گری می توان به تعویض کانال های اگزوز فن ریخته گری، تعویض کلیه لوله های شیر و اتاق هیدرولیک، تعویض جبران کننده افقی در سقف انبار قراضه و تعویض حفاظ قطعات ریخته گری.

پیمان شیخ دارانی کارشناس تعمیرات مکانیک

تعمیر سالیانه با نورد گرم یک روز زودتر از موعد مقرر

تعمیر سالیانه نورد گرم یکی از مهم ترین شات های فولد مبارکه در طول سال است که با اولویت و تأخیر خاص و فعالیت های حساس و دقیق انجام می شود که نیاز به برنامه ریزی، هماهنگی و دقت بالا در انجام فعالیت ها از نظر کمی دارد. ، کیفیت و زمان. لذا با تلاش همه عوامل، حذف مذکور حدود یک روز زودتر از موعد مقرر انجام شد و این مهم به یاری خداوند سودآوری فولاد مبارکه را بسیار افزایش خواهد داد.

از جمله فعالیت های مهم این سوله می توان به تعویض 800 متر ریل جرثقیل پل، تعویض رادیاتور V19، تعمیرات اساسی رک های R1 و R3، تعمیرات اساسی تجهیزات نورد انتهایی و پینه دوز و برخی اقدامات دیگر اشاره کرد. که اولین ها در تاریخ فولاد مبارکه هستند

مهران گلمی کارشناس تعمیرات مکانیک

انجام تعمیرات با کیفیت بالا و ایمن

یکی از مهم ترین نکاتی که در این تعمیرات باید به آن توجه کرد، انجام فعالیت های با کیفیت و ایمن است. از این رو حذف سالانه مجتمع فولاد صبا طی 5 روز در مرداد ماه سال جاری با انجام فعالیت های مهم از جمله تعویض میز پرس و سیلندر پرس دانکیلر، تعویض قسمت های میز پایینی قیچی ها و سرویس کلیه اسکرو جک ها و وسط کارها. , تعویض گرد و غبار کوره فولادسازی و احیاگر کوره با کیفیت بالا و تمام شده ایمن.

دیدگاهتان را بنویسید