واکسیناسیون و استفاده از ماسک در مکان های شلوغ تنها راه مقابله با بیماری عروق کرونر قلب است.

وی وضعیت کنونی تاج را ناپایدار دانست و نمی توان درباره ثبات آن قضاوت کرد، افزود: در 24 ساعت گذشته 44 نفر در بیمارستان های استان بستری شده اند. متاسفانه حال یکی از بیماران نیز وخیم گزارش شده است.

مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی قزوین اذعان داشت: طی یک تا دو ماه گذشته روند بستری‌های عروق کرونر نسبتا ثابت بوده و بین 40 تا 60 بیمار بستری شده‌ایم.


واکسیناسیون مهمترین راه مبارزه با ویروس کرون است

فیض اللهی با اذعان به اینکه وضعیت پروتکل های بهداشتی در استان های کشور از جمله قزوین مشابه است، گفت: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی و واکسیناسیون نسبت به گذشته کاهش یافته و روزانه 200 دوز واکسن در استان تزریق می شود.

وی گفت: با توجه به شرایط حاکم بر کرونا در کشور و به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس در فصل سرما، تهیه واکسن یادآور (نوبت سوم) و نوبت چهارم برای واجدین شرایط الزامی است. ”

بیش از 96 درصد پوشش واکسن جدید است

مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: و 500 دوز دوز دوم 442 هزار و 600 دوز نوبت سوم و هزار و 300 دوز نوبت چهارم است.

فیض اللهی یادآور شد: پوشش نوبت اول واکسن 96.29 درصد، نوبت دوم 89.19 درصد، نوبت سوم 42.69 درصد و نوبت چهارم 0.09 درصد بوده است.

وی در خصوص وضعیت رنگ آمیزی تاج در شهرستان های استان قزوین تصریح کرد: دو شهر آوج و آبیک از نظر رنگ آمیزی تاج در رنگ آبی و چهار شهر دیگر در حالت آبی قرار دارند.

این کارمند در پایان گفت: واجدین شرایط در صورت حضور در اجتماعات شلوغ، مراحل تزریق واکسن خود را تکمیل و در صورت امکان از ماسک استفاده کنند. همچنین رعایت بهداشت فردی، شستن مرتب دست ها و فاصله گذاری اجتماعی توصیه می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید