هالک ایرانی یا سلطان بادکنک ترکیده، چقدر خوشحالم…

هالک ایرانی یا سلطان بادکنک ترکیده، چقدر خوشحالم…

روز جدید : اگر فردی در چندین عکس و فیلم ظاهر شود و با استفاده از فتوشاپ، تصویرسازی و … چهره ای جعلی ارائه دهد، دلیلی برای باور وجود ندارد. از قدیم الایام گفته اند: هر گردی مهره نیست.

کاوه معین فر – سرنوشت هالک ایرانی به شدت محک زده شد و کیفیت او مشخص شد، او در اولین مبارزه خود ناک اوت شد و تقریبا 2 دقیقه از دست داد.

سجاد غریبی محبوب با نام های مستعار ایرانی هالک، غول، هرکول و غیره. (البته در دنیای مجازی) در مبارزه پر سر و صدا خود در دبی با حریف قزاقستانی، خیلی زود زمین را ترک کرد. جالب اینکه گریبی با اولین مشت به تلاش برای فرار ادامه داد.

فردی که دانش کمی از ورزش داشته باشد، متوجه می شود که این تپه ماهور ایرانی سبک و تمرین بدنی یک ورزشکار حتی نیمه حرفه ای را نداشته است.

هالک ایرانی مقابل حریف قزاق

سجاد غریبی پاورلیفتی بود که با عکس های متفاوت و غیر واقعی در شبکه های اجتماعی دیده شد و در سال 1394 به دلیل انتشار خبر ثبت نامش برای رفتن به سوریه و مبارزه با داعش بسیار مورد بحث قرار گرفت و البته برخی رسانه های داخلی به این اقدام او پرداختند. و از او شخصیتی خیالی مانند رمبوی آمریکایی ساختند که برای مبارزه با داعش به سوریه می رود، اما همه این حرف ها همان خبر باقی ماند.

بعد از آن هرازگاهی طبق معمول عکس یا اخبارش می آمد که بیشتر مورد توجه و برندسازی در دنیای مجازی بود. این سوال چندین سال ادامه داشت تا اینکه سرانجام تصمیم به مبارزه با “مارتین فورد” ورزشکار انگلیسی معروف به “ترسناک ترین مرد روی کره زمین” در 2 آوریل 2022 (13 آوریل 1401) در لندن گرفته شد، اما این مبارزه انجام شد. برگزار نمی شود. سجاد غریبی پس از لغو این مبارزه عنوان کرد که این مبارزه توسط فورد لغو شده است.

اما نکته قابل توجه این بود که در اسفند 1400 گریبی در دبی با فورد روبرو شد که در فیلمی که از رویارویی آنها منتشر شد دو طرف به هم نزدیک شدند و افرادی که ایستاده بودند این درگیری را ضبط کردند. گاریبی با حمله مارتین فورد عقب نشست. پرتابی که این جنازه ایرانی را بیشتر توهم و رویاپرداز نشان می داد تا جنگنده. حضور او در فیلمبرداری هیچ ارتباطی با فیلم او در مقابل رقیب انگلیسی نداشت. قدش اونقدرها هم نبود، هیچ ماهیچه ای نداشت، قطر شکمش خیلی بزرگتر از عکساش بود و… شاید اون عکسها مربوط به سالها پیش بود، اما در هر صورت، با اون پسری که در فیلم های ضد مارتین فورد دیده شد.

هالک ایرانی در مقابل مارتین فورد

نتیجه 2 شب قبل در دیدار مقابل رقیب قزاقستانی 2 دقیقه هم دوام نیاورد و پرده از این تصویر دروغین همیشگی فرود آمد. البته این اتفاق مانند بمب در دنیای مجازی و شبکه های اجتماعی منفجر شد، از انواع شوخی و تمسخر تا حتی توهین و…

مردم ایران از آنقدر جعلی شوکه شده اند که سال هاست تصویر و شخصیت هالک، غول، هرکول ایرانی و … را می بینند، شخصیتی که به کمک فتوشاپ و این دنیای مجازی خلق شده است.

طنز خنده دار یا تلخ ماجرا این است که پس از این اتفاق و شکست مقابل رقیب قزاق، هالک ایرانی با حالتی عبوس جلوی دوربین نشست و گفت: شرمنده مردم ایران هستم! او همچنین این جمله را از قهرمانان واقعی ورزشی کپی کرده است.

این جمله متعلق به قهرمانان و ورزشکاران واقعی است که بنا به دلایلی آنطور که باید عمل نکردند، مانند کشتی گیرانی که مثلا در المپیک نتوانستند مدال طلا بگیرند و به نقره ختم شدند، یکی به او بگوید: لطفا این کار را انجام دهید. از این کلمات استفاده نکن..

از طرفی در ویدئوی دوم باز هم با یک مرد (مربی یا هر… شما آنها را دنبال می کنید؟ حالا چرا برایش کامنت می نویسی و…» باید به مربی بگویید: کنار این دروغ بزرگ نشسته ای و حالا واکنش مردم به آن دروغ بزرگ را زیر سوال می بری؟ امان از دست این طلبکاران طلبکار…

به یاد داشته باشیم که در واقع، اگر برای هالک ایرانی شرمی وجود دارد، برای باختن مسابقه نیست، هر مسابقه ای یک برنده و یک بازنده دارد، شرم او باید این باشد که به عنوان کسی ظاهر شد و با هیبت ظاهر شد، که در تمام چیزی که به او تعلق ندارد.. او مظهر یک دروغ بزرگ در ورزش بود.

اتفاق دیگر لقب های ایرانی هالک، غول، هرکول و … بود که به او داده شد و چندین سال با آن نام مستعار و اتفاقاتی که به وجود آمد موج سواری کردند و…

اما نتیجه دیدار مقابل رقیب قزاقستانی اتفاق بسیار خوبی بود و از چند نظر حاوی پیام و عبرت است.

اگر فردی در چندین عکس و فیلم ظاهر شود و با استفاده از فتوشاپ، تصویرسازی و … چهره ای جعلی ارائه دهد، دلیلی برای باور وجود ندارد. از قدیم الایام گفته اند: هر گردی مهره نیست.

پیام دیگر این است که در این دنیای مجازی تعداد زیادی شخصیت مجازی متورم وجود دارد که با یک سوزن باد می شوند. حالا یکی مثل سجاد در قالب یک قهرمان ورزشی آمده است، اما در خیلی چیزهای دیگر از این دست آدم ها وجود دارند، از هنرمندانی از این دست گرفته تا اینفلوئنسرها یا اساتید مختلف در رشته های مختلف روانشناسی، محرک ها، درمانگران و ….

گول این دنیای مجازی، این ادعاهای مجازی و این آدم های مجازی که در اشکال مختلف و با نام های دهن پرکن شبیه هالک ایرانی هستند را نخورید.

اندکی تأمل ما را به این فکر می‌اندازد که چند چیز دیگر در دنیای اطرافمان وجود دارد که مانند این تپه ایرانی هستند و با سوزن باد خواهند خوابید؟

امیدوارم سجاد به ورزش درست ادامه دهد اما از امروز لقب سلطان حباب ها بیشتر از هالک ایرانی به او می آید.

دیدگاهتان را بنویسید