خطرات بادکنک هلیومی و برف شاد / لزوم ایجاد مکانیزم مناسب برای خرید این وسایل


ساعت: 12:02
تاریخ ارسال: 1401/04/14
کد خبر: 1881076

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه مطرح شد;

فرهاد فرهودی با اشاره به خطرات بادکنک هلیومی و برف اقبالی گفت: در حال حاضر گاز هلیوم گران شده و افراد سودجو از گاز شهری که قابل اشتعال است برای پرکردن بالن استفاده می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فرهاد فرهودی در گفت و گو با مرصاد نیوز با بیان اینکه وسایل بازی نامرغوب می تواند سلامت کودکان را به خطر بیاندازد، گفت: در این صورت آسیب کودکان را به دنبال خواهد داشت.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه با اشاره به خطرات بادکنک هلیومی و برف شادی آور گفت: در حال حاضر گاز هلیوم گران شده و برخی از کسبه از گاز سبک شهری برای پرکردن بالن ها استفاده می کنند. قابل اشتعال است.

وی با اشاره به برخی سودجویان افزود: گاز اصلی استفاده شده در این بادکنک ها که به نام بالن هلیوم به فروش می رسد گازی سبک تر از هوا است اما هلیوم نیست.

فرهودی با اشاره به اینکه این حوادث گاهی باعث سوختگی و صدمات جدی به افراد می شود، خاطرنشان کرد: اخیراً فیلم های زیادی از آتش زدن لباس های مردم با مواد محترقه مانند روشن کردن ترقه یا برف شاد و انفجار بالن منتشر شده است. هلیوم آزاد شده است.

وی درباره مضرات استفاده از مواد محترقه و برخی وسایلی که در مهمانی ها و جشن ها استفاده می شود، بیان کرد: عدم شناخت این وسایل و استفاده ناایمن از مواد محترقه مانند ترقه، آبشار و …. یا وسایلی مانند بادکنک های شاد برف و هلیوم باعث تصادف و گاهی آتش سوزی می شوند.

این مسئول با اشاره به تاثیر تقاضای شهروندان بر عرضه این مواد برای کودکان گفت: به دلیل اینکه مکانیزمی برای تفکیک این مواد به دو دسته ایمن و ناایمن نداریم، خریداران مجبور می شوند به آنچه بازار ارائه می دهد و به افرادی که در آن حضور دارند اعتماد کنند. در بازار اغلب به دنبال منافع خود هستند.

وی با بیان اینکه عموم مردم به ویژه کودکان از مسائل ایمنی اطلاعی ندارند، درباره خطر استفاده از برف شاد نیز بیان کرد: قبلا برف شاد به گونه ای ساخته می شد که واکنش شیمیایی نداشت، اما اکنون با افزایش هزینه مواد اولاً مواد اولیه برای تهیه برف شاد تغییر کرده است و این باعث شده که اگر قرار است برف شاد با کیفیت قبلی تولید شود باید قیمت آن چندین برابر شود.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: باید سازوکاری برای خرید این دستگاه ها از مراکز معتبر وجود داشته باشد و برای خانواده ها حادثه ایجاد نشود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید