موضوع مکانیزم نصب کنتور هوشمند را به کمیسیون انرژی ارجاع دهید


ساعت: 10:41
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۵
کد خبر: 1856200

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ارجاع ماده 20 طرح توسعه و اخلال در صنعت برق به کمیسیون انرژی موافقت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ماده 20 طرح جلوگیری از توسعه صنعت برق در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 26 خردادماه) مجلس شورای اسلامی به کمیسیون انرژی ارائه شد.

بر اساس ماده 20 این طرح، وزارت نیرو موظف است از طریق شرکت مادر تخصصی توانیر و شرکت های وابسته به آن نسبت به نصب کنتور هوشمند برق داخلی برای مشترکین برق دارای اولویت کامل اقدام و هزینه مربوطه را به صورت اقساطی از آنها دریافت کند. به آرامی

وزارت نیرو موظف است ظرف مدت دو ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون، طرح تعویض و نصب کنتورهای هوشمند را به کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ارائه و هر روز گزارش اجرای آن را به این کمیسیون ارائه کند. سه ماه.

محمد باکر کلیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از هزینه تعویض کنتور برق بر مصرف کنندگان گفت: بر اساس این ماده قیمت کنتورهای هوشمند بر عهده مصرف کنندگان خواهد بود. اما چرا این قیمت بر دوش مصرف کنندگان است؟ در حالی که مردن نیاز دولت است. چرا این هزینه باید بر عهده کشاورز باشد؟

وی افزود: اگر درخواست نصب کنتور اولیه بود دولت می توانست از مصرف کنندگان هزینه کنتور بگیرد اما کنتورهای هوشمند مشکلی است که دولت آن را ضروری تشخیص داده است.

کلیباف گفت: بنابراین این ماده را به کمیسیون برمی گردانیم تا دولت در مورد آن تصمیم گیری کند.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید