نصب بیش از 11 هزار کنتور هوشمند در کرمان / 25 درصد برق مصرفی شمال استان مربوط به وسایل سرمایشی است.


ساعت: 13:59
تاریخ انتشار: 1401/04/05
کد خبر: 1878695

دیسپاچر و مدیر شرایط اضطراری برق شرکت توزیع نیروی برق کرمان:

حسین علیزاده علیزاده گفت: بیش از 11 هزار کنتور هوشمند در کرمان نصب شده است و در برنامه جدیدی که در حال طراحی است به زودی این کنتورهای هوشمند برای مشترکان پرمصرف خانگی که بالاتر از مدل مصرف هستند نصب می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین علیزاده مدیر دیسپاچینگ و مواقع اضطراری شرکت توزیع نیروی برق شمال کرمان در گفتگو با خبرنگار راه آرمان با اشاره به مدیریت هوشمند برق در ادارات، سایت های صنعتی و کشاورزی گفت: در حال افزایش مصرف در شبکه برق هستیم.




25 درصد مصرف برق در شمال استان مربوط به وسایل سرمایشی است

وی دلیل افزایش حجم کار مصرف کننده را خنک سازی تجهیزات عنوان کرد و گفت: سیستم های سرمایشی شرکت توزیع در شمال استان حدود 25 درصد از مصرف شرکت را تشکیل می دهد و حجم کار را نسبت به ماه های سرد افزایش می دهد. از سال.


مدیر دیسپاچ شرکت توزیع برق شمال کرمان ادامه داد: کولرهای آبی و گازی در پیک تابستان یعنی کولرهای آبی وارد مدار می شوند. از 15 خرداد تا 15 شهریور و همه روزه از ساعت 11 الی 18 و 4 ساعت اول شب یعنی. از غروب آفتاب بیشترین فعالیت را دارد.


علیزاده تاکید کرد: با توجه به تغییرات دمایی کشور و جهان در سال های اخیر پیک مصرف از شب به روز تغییر کرده است. اگر پیک مصرف در روز کنترل شود در شب مشکلی برای شبکه وجود نخواهد داشت.


وی در خصوص مدیریت بار و مدیریت مصرف برق مشترکان صنعتی و کشاورزی گفت: تفاهم نامه هایی با مشترکان کشاورزی و صنعتی به منظور همکاری با شرکت توزیع و کاهش برق مورد نیاز آنها در زمان پیک مصرف منعقد شده است. ‘.


مدیر دیسپاچ و حوادث برق شرکت توزیع نیروی برق شمال کرمان افزود: در گذشته فرآیند کنترل و راستی آزمایی بار مصرفی به صورت فیزیکی انجام می شد که عملاً کار سخت و پرحجمی بود، بنابراین کنترل و نظارت هوشمند را ایجاد کردیم. مرکز که مصرف برق آن بیش از 30 کیلو وات بود، آنها را به کنتورهای هوشمند مجهز کردیم که از راه دور تمامی هزینه های این مشترکین را به صورت آنی و آنلاین کنترل می کند و می توانیم این میزان مصرف را به صورت لحظه ای اندازه گیری کنیم. ای نظارت و کنترل.


علیزاده اذعان داشت: بر اساس تفاهم نامه های منعقد شده، اطلاعات واحد مورد تجزیه و تحلیل وارد نرم افزاری به نام نرم افزار مانیتورینگ شده و مورد بررسی قرار می گیرد.


وی تاکید کرد: مانیتورینگ آنلاین در سراسر کشور در سراسر کشور اجرا می شود، در سراسر توانیر، این نرم افزار یکپارچه است و به جز شرکت های توزیع از تهران، تمامی شرکت های استانی تحت نظارت وزارتخانه هستند. آنها کنترل و پایش می شوند و در استان ها پرمصرف ترین نی های زمستانه که تعدادی از آنها صنعتی، کشاورزی و اداری هستند توسط شرکت های پخش بررسی و نظارت می کنیم.


مدیر دیسپاچینگ شرکت توزیع برق ادامه داد: مشترکان توسط کنتورهای هوشمند تعبیه شده در واحدهای تولیدی و خدماتی رصد می شوند که می توان آنها را از راه دور خاموش و وصل کرد.


علیزاده شکل نظارت را بر اساس مصوبه هیات وزیران برای مشترکان برق عنوان کرد و گفت: بر اساس تفاهم نامه ای که در سال جاری بین مشترکان برق و شرکت توزیع منعقد شده است، در حال حاضر در سال 1394 با شرکت توزیع و برق در حال انجام است. این سازمان ها متعهد شده اند که مصرف برق را 30 درصد در ساعات کاری و 60 درصد در ساعات غیرکاری کاهش دهند.


وی ادامه داد: خارج از طرح پایش، سوئیچ های ریموت سوئیچ که با هوش مصنوعی فیلرهای کشاورزی و صنعتی کنترل می شود را نصب کرده ایم تا بتوانیم پیک ابلاغی به استان را رعایت کنیم و مشکلی برای آن وجود ندارد. ما حتی می توانیم سوئیچ های خودکار را برای خاموش شدن از راه دور در مرکز کنترل و مانیتورینگ کنترل کنیم و منبع تغذیه را خاموش و وصل کنیم.



نصب بیش از 11000 کنتور هوشمند در واحدهای صنعتی، کشاورزی و اداری شمال استان

علیزاده به تعداد کنتورهای هوشمند نصب شده در واحدهای صنعتی، کشاورزی و اداری اشاره کرد و گفت: بیش از 11 هزار کنتور هوشمند نصب شده است و در برنامه جدیدی که در حال طراحی است، به زودی برای مشترکین بالارده خانگی که بالاتر از مدل مصرف «کنتورهای هوشمند تعبیه شده است تا در بحث مدیریت مصرف و دید و کنترل پذیری این مشترکین بتوانیم برای عبور از پیک تابستان در بخش خانگی و در بعد تجاری تدابیر ویژه ای اتخاذ کنیم.


مدیر دیسپاچینگ و شرایط اضطراری شرکت توزیع نیروی برق شمال ادامه داد: تاکنون بازدیدهای دوره ای از ادارات انجام شده و مشخص شده است که دفتر شلوغ است و بیش از 7 دفتر با دریافت برگه قبلی قطع شده است. هشدار “


وی با بیان اینکه ادارات پرمصرف که برق آنها قطع شده است باید تعهد کاهش مصرف برق را در شرکت توزیع امضا کنند تا برق خود را مجدد وصل کنند، گفت: طبق روال تفاهم نامه و مصوبه هیات وزیران رعایت کنند.


علیزاده تاکید کرد: تغییر ساعت کاری ادارات کاهش برق کمک زیادی به پیک بار مصرف برق و حتی پیک شرکت توزیع کرده است چرا که پیک مصرف کشور دقیقا ساعت 13:30 است که در آن زمان پیک مصرف برق است. ساعات کار به پایان می رسد و منجر به این امر در مصرف شبکه جهانی می شود و کمک بزرگی برای تامین برق مطمئن و پایدار برای مصرف خانگی مشترکان می باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید