هدف چین به عنوان یک ابرقدرت موشکی شکست آمریکاست


ساعت: 21:04
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۱۰
کد خبر: 1921457

یک وب سایت ویژه در امور نظامی نوشت که چین به عنوان یک ابرقدرت موشکی قصد دارد در یک جنگ احتمالی آمریکا را شکست دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یک وب سایت آمریکایی روز یکشنبه در تحلیلی نوشت که چین یک ابرقدرت موشکی است که قصد دارد در یک جنگ احتمالی آمریکا را شکست دهد.

وبسایت “19 چهل و پنج” در این گزارش نوشت که چین در دو سال گذشته توجه زیادی به تقویت نیروی دریایی خود داشته است، این کشور در حال نوسازی گسترده است و اکنون بزرگترین نیروی دریایی جهان است.

بر اساس این گزارش، نیروی دریایی چین تابستان گذشته سومین ناو هواپیمابر خود را راه اندازی کرد. این به چین اجازه می دهد تا قدرت خود را در اقیانوس هند و اقیانوس آرام و فراتر از آن به نمایش بگذارد. همچنین گمانه زنی های زیادی در مورد تلاش های چین برای توسعه جنگنده نسل پنجم و بمب افکن رادارگریز میان برد تا دور وجود دارد.

با این حال، تلاش های چین برای افزایش توان موشکی خود تا حد زیادی تحت الشعاع کشتی های جنگی و هواپیماهای جنگی قرار گرفته است.

به دنبال آن گزارش، گزارش 2020 پنتاگون هشدار داد که توانایی های موشکی متعارف چین نیز در دو دهه گذشته به طور قابل توجهی توسعه یافته است. در سال‌های پس از آن، چین بزرگترین و متنوع‌ترین زرادخانه موشک‌های بالستیک و کروز جهان را توسعه داده است و چندین سامانه موشکی جدید را در سال‌های اخیر مستقر کرده است. بسیاری از این موشک ها می توانند کلاهک های متعارف و هسته ای را نیز حمل کنند.

چین تا حد زیادی به لطف اقتصاد پررونق خود توانسته است پروژه های بسیاری را تامین مالی کند. این رشد منجر به بودجه های دفاعی بسیار بزرگ تری شد که به نوبه خود بودجه توسعه بسیاری از سیستم های نظامی جدید از جمله موشک های بالستیک و کروز را تامین کرد. چین موشک های هسته ای کمتر و موشک های متعارف کمتری نسبت به آمریکا دارد اما یکی از حوزه هایی که موشک های چینی توانسته از آمریکایی ها پیشی بگیرد، موشک های بالستیک زمینی با برد متوسط ​​و متوسط ​​است.

حوزه دیگری که اخیراً آمریکا در آن از چین و روسیه عقب افتاده است، توسعه موشک های مافوق صوت است. کارشناسان هشدار می دهند که چین پیشرفت های خیره کننده ای در زمینه موشک های مافوق صوت داشته است و در این مرحله تلاش های این کشور بسیار پیشرفته تر از تصور آمریکاست.

نگران کننده است که تصاویر ماهواره ای اخیراً منتشر شده نشان می دهد که چین در حال ساخت دومین سیلوی موشکی هسته ای است. این علاوه بر 120 سیلو موشکی در حال ساخت در نزدیکی یئومن در استان گانسو خواهد بود. طبق گزارش ها، این سیلوها برای موشک بالستیک قاره پیما “Dongfeng-41” هستند. برد تقریبی این موشک ها 7000 کیلومتر است که به آنها امکان می دهد به اهدافی در خاک آمریکا برسند.

در پایان این گزارش، تحلیلگران آمریکایی هشدار دادند که چین در حال گسترش نیروهای هسته‌ای خود برای حفظ یک بازدارنده است که می‌تواند از اولین حمله ایالات متحده جان سالم به در ببرد و حتی بتواند تعداد کافی پاسخ تلافی جویانه را انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید