هدیه دولتی ویژه مادران به مناسبت روز مادر!

طرح یسنا سومین طرح تشویقی دولت پس از طرح تشویقی یارانه 120 هزار تومانی و یارانه کودکان در فقر غذایی و نیازمند تغذیه و در درجه اول مادران شیرده (کودکان زیر 2 سال) در سال اول است. دهک درآمدی در 8 استان کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، ایلام، خراسان شمالی، گلستان، فارس، هرمزگان و لرستان مشمول این طرح است.

اجرای این طرح در راستای اجرای ماده 24 قانون حمایت از خانواده و جوانان به منظور حمایت از مادران شیرده دارای فرزند زیر 2 سال در دهک اول درآمدی در هشت استان کم برخوردار (اولویت محرومیت و زاد و ولد زیر). 2.5 درصد با ارائه سبد غذای رایگان در بستر کاتالوگ الکترونیکی ارائه می شود.

هدیه دولتی ویژه مادران به مناسبت روز مادر!

معاون معاونت اجتماعی وزارت بهداشت درباره طرح یسنا که در آستانه روز مادر رونمایی شد، گفت: طرح یسنا برای مادران باردار و شیرده در دهه اول تا سوم اعمال می شود. در مرحله اول فقط برای 8 استان خراسان جنوبی، خراسان شمالی، لرستان، هرمزگان، فارس، گیلان، کهکیلویه، بویراحمد و گلستان. کالری مورد نیاز مادران توسط وزارت بهداشت شناسایی می شود. جمعیت مادران (باردار و شیرده) در این 8 استان 27 هزار نفر است که از این تعداد 22 هزار نفر مشمول طرح دریافت یارانه کالری مصرفی مورد نیاز هستند.

عسگریان تصریح کرد: در طرح سوم هر مادر واجد شرایط ماهانه 400 هزار تومان دریافت می کنند و باید از 16 موقعیت معرفی شده در طرح برای کودکان استفاده کنند.

عسگریان تاکید کرد: این طرح شامل المان های بهداشتی نیز می شود.

آیا می توان روز مادر را پس گرفت؟

به گفته معاون رفاه اجتماعی وزارت کار، یارانه تشویقی مادران باردار و شیرده قابل برداشت نیست و مشمولان این یارانه می توانند از آن به صورت کوپن استفاده کنند.