هرگز این نوع ماهی را نخرید

سعید امیدسالاری گفت: با توجه به اینکه بازار خام دامی به ویژه ماهی تازه و منجمد رونق دارد، فروش این محصولات توسط دستفروشان توجیهی ندارد و تنها می تواند ناشی از سودجویی یا ناآگاهی بازار باشد. مردم.

وی خاطرنشان کرد: در صورت غیربهداشتی بودن شرایط پرورش و تحویل ماهی، احتمال مسمومیت مصرف‌کنندگان نیز افزایش می‌یابد، بنابراین تحویل هر نوع خوراک خام دام در شرایط نامرغوب و غیربهداشتی قابل چشم‌پوشی نیست و پیگرد قانونی را به دنبال دارد.

امید سالاری با تاکید بر اهمیت مجوز حمل و نقل بهداشتی گفت: تمامی فرآورده های خام دامی باید با خودروهای دارای مجوز حمل بهداشتی از اداره دامپزشکی مبدا حمل شوند و از آنجایی که اکثر خودروهای مسافری به فروش ماهی می پردازند، ممکن است فاقد این مجوز باشند. امكانات لازم جهت حمل و نگهداري ماهي را فراهم نموده، فاقد مجوز بهداشتي حمل و نقل و رعايت شرايط مناسب جهت حمل و انجماد مي باشند.

وی با بیان اینکه احتمال فساد در خودروهای غیرمجاز بسیار زیاد است، تاکید کرد: ماهی تازه فقط در کنار پودر یخ و در مغازه های مجاز مورد تایید دامپزشکی به فروش می رسد.

رئیس شبکه دامپزشکی ابرکوه با تاکید بر اینکه خودروهای غیرمجاز مورد بررسی و پیگیری قرار می گیرند، خاطرنشان کرد: شهروندان توجه داشته باشند که غذا را فقط از مراکز مجاز تحویل کالا و با در نظر گرفتن برچسب بهداشتی محصول خریداری و از تجار خریداری کنند. در شرایط ممنوعه منطقی نیست
امید سالاری در پایان تاکید کرد: نظارت بر عرضه فرآورده های خام دامی از وظایف سازمان دامپزشکی است ضمن اینکه عرضه ماهی و میگو که فسادپذیرتر و حساس تر هستند در اولویت این نظارت است.

دیدگاهتان را بنویسید