در مقابل تحریم ها هرگز متوقف نمی شویم/ ملت ایران از هر نوع وابستگی متنفر است


ساعت: 12:47
تاریخ انتشار: 1301/09/24
کد خبر: 1918024

رئیس جمهور با بیان اینکه در مقابل تحریم ها هرگز متوقف نمی شویم، گفت: امروز صادرکننده نفت و فرآورده های غیرنفتی هستیم و این نشان دهنده پیشرفت بی سابقه ایران اسلامی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شرقآیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در دیدار مردمی با مردم خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی یک استان فرهنگی است و در هر عرصه ای تأثیرگذار هستند.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی مردمانی پرتلاش و بصیر دارد و حضور مردم در صحنه برای دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی نمونه است، گفت: خراسان جنوبی مظهر بصری، دین مداری، ولایتمداری است. -محور و زمان شناسی در تمام عرصه های اجتماعی و سیاسی و من آن را با شناخت زمان می دانم.

رئیس جمهور تصمیم گیری به موقع، حضور و اعلام مواضع را از ویژگی های مردم این استان دانست و افزود: مردم این استان با وجود تمام مشکلاتی که به دلیل کمبود آب و خشکسالی در زندگی خود با آن مواجه هستند، یک نماد شکرگزاری و شکیبایی و مقاوم هستند و با مشکلات مواجه می شوند.


مردم خراسان جنوبی زیرک و قدرشناس هستند

آیت الله رئیسی مردم خراسان جنوبی را مردمی دانست که دوست و دشمن را به خوبی می شناسند و موضع خود را اعلام می کنند، گفت: مردم این استان نشان دادید که همراهی شما با انقلاب و ارزش های ایران به گونه ای است که دشمن در همه توطئه ها و خصومت ها شکست می خورد.

وی خطاب به مردم یکی از جلوه های بارز مردم خراسان جنوبی را شناخت خوب مشکلات دانست و گفت: حضور شما در عرصه ها بصیرتی و اطمینان بخشی است.

رئیس جمهور گفت: افتخار حقیر این است که با مردم استان رابطه داشتم و دارم و همیشه به این ارتباط افتخار می کنم که مردمی فهیم و زحمتکش هستند و نیازمند حمایت مردم در کشور هستیم. .

آیت الله رئیسی به شکست دشمن در قیام ها و قیام های اخیر اشاره کرد و یادآور شد: دشمن می خواهد این مولفه قدرت را تضعیف کند و اعتماد مردم را خدشه دار کند.

وی افزود: ما این سرمایه عظیم مردم را تکیه گاه نظام می دانیم و مردم با هوشیاری و هوشیاری و تدبیر خود نشان داده اند که در تمام توطئه ها، آشوب ها و این آشوب ها و آشوب های جدید دشمن را خنثی کرده اند.


استقلال در همه عرصه ها خواست مردم است

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه آرزوی مردم استقلال اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و استقلال در همه عرصه هاست، گفت: این روحیه استقلال طلبی متعلق به همه مردم است زیرا دشمن نمی خواهد ما مستقل و همیشه وابسته باشیم، اما مردم کشور و خراسان جنوبی از وابستگی متنفرند.

آیت الله رئیسی ادامه داد: دشمن می بیند که دختر و پسر درس می خوانند. مردان و زنان تلاش می کنند و دانشمندان در زمینه های مختلف تلاش می کنند.

وی با تاکید بر اینکه دشمن از روحیه استقلال طلبی ما عصبانی است، خاطرنشان کرد: کشور ما در حال پیشرفت است اما دشمن می خواهد این قطار را از حرکت باز دارد.

رئیس‌جمهور یادآور شد: آیا فراموش کرده‌اید که ۷۰۰ خانواده ایرانی به خاطر کرونا داغدار بودند؟ آقای سازمان ملل در نیویورک از ما عذرخواهی کرد که نتوانستیم تحریم واکسن را برداریم، اما می‌گوییم شش نوع واکسن در ایران تولید می‌شود و ما صادرکننده واکسن هستیم. ما هستیم و کل کشور بیش از 70 درصد واکسینه شده است. و با کمک درست وضعیت امروز کشور در کرونا قابل قبول است.


ما در تحریم متوقف نخواهیم شد

آیت الله رئیسی با بیان اینکه در مقابل تحریم ها هرگز متوقف نخواهیم شد، خاطرنشان کرد: دشمن ما را تحریم کردند و فکر می کردند صادرات متوقف می شود اما امروز همچنان نفت و کالاهای مختلف تولید می کنیم و نفت و غیرنفتی صادر می کنیم. تولید، در صادرات نیز پیشرفت کرده ایم.

وی تصریح کرد: امروز کشور در صادرات نفتی و غیرنفتی به منطقه و جهان مانند قبل از تحریم ها تلاش می کند و این تحریم ها تاثیری بر صادرات نفتی و غیرنفتی ما نداشته است.


پیشرفت ایران در تولید و نوآوری مثال زدنی است

رئیس جمهور با اشاره به پیشرفت ایران اسلامی در عرصه تولید و کار دانش بنیان گفت: کارگران و مهندسان کارخانه کرتیره از خلاقیت، ابتکار و نوآوری مثال زدنی برخوردارند و مانند کاری که آلمانی ها و کره ای ها انجام دادند، نه تنها محصول و آنها کارخانه را تولید کردند، اما بیش از 10 هزار قطعه مونتاژ کردند و نوآوری کردند و این یعنی پیشرفت.

آیت الله رئیسی با اشاره به تحولات صنعت، معدن، کشاورزی و پتروشیمی گفت: کشور با انگیزه حرکت می کند و این الگوی حکیمانه رهبری ما را هدایت می کند.

وی تصریح کرد: این تحولات بدون شک می تواند استقلال سیاسی را تقویت کند، تحریم های دشمنان می تواند مشکلاتی ایجاد کند، اما مهم خنثی سازی و دور زدن این تحریم ها و ایجاد فرصت برای خود در برابر این تحریم ها است.


توقف در روحیه ملت ما نیست

رئیس جمهور افزود: امروز زنان و مردان از تحریم ها برای خود فرصت ایجاد کرده اند و خنثی سازی تحریم ها قوی است. در روحیه ملت ما توقف نیست و من به عنوان یک شاگرد به مردم خدمت می کنم».

آیت الله رئیسی با بیان اینکه روحیه ما روحیه حاج قاسم یعنی روحیه «ما می توانیم» است، گفت: چهره خراسان جنوبی در طول تاریخ انقلاب اسلامی و 43 سال تغییر کرده است، اما همچنان مشکلات وجود دارد. ما در این منطقه برای مردم یکپارچه کار می کنیم، وظایف دولت برای رفع محرومیت ها و مشکلات این استان را می دانیم و آن را یکی از وظایف دولت می دانیم و تلاش شده است.


طرح کم آبی در خراسان جنوبی داریم

وی با بیان اینکه برخی از نقاط استان با کم آبی مواجه است، تاکید کرد: برای کم آبی در خراسان جنوبی برنامه داریم و برای این امر تدبیری اندیشیده ایم که با کمک مردم و مدیران پرتلاش مشکل آب خراسان جنوبی است. با انرژی دنبال خواهد شد.


مشکل راه آهن خراسان جنوبی حل می شود

رئیس جمهور تصریح کرد: موضوع دوم راه های ارتباطی به ویژه خطوط ریلی یکی از مطالبات برحق مردم است و برنامه ریزی و اعتبار برای آن پیش بینی شده است. کار آغاز شده و با قدرت ادامه خواهد داشت. به عنوان رئیس جمهور، استاندار خراسان جنوبی و معاون اجرایی رئیس جمهور موضوع راه آهن خراسان جنوبی را رصد می کنیم. در حال رصد مسائل روزانه و هفتگی هستیم و مشکل راه آهن خراسان جنوبی حل می شود.

آیت الله رئیسی بیان کرد: موضوع سوم مسکن است. هرکسی می تواند بگوید که وعده های مسکن محقق می شود. ممکن است در میانه راه قولی داده شود و مشکلاتی پیش بیاید. ما هر کاری که نمی توانید انجام داده ایم، مردم ما صداقت را دوست دارند و افراد صادق را دوست دارند و ما همیشه با مردم صادق بوده ایم.


ساخت و ساز مسکن در خراسان جنوبی با جدیت در حال انجام است

وی ساخت یک میلیون مسکن را نیاز مردم دانست و گفت: به اندازه ای عقب هستیم که دولت های قبلی نتوانستند خانه سازی کنند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت در این استان کار ساخت مسکن آغاز شده است، به افرادی که نامشان نوشته شده است، زمین ویلا داده شده است، اما بالغ بر 20 هزار مورد آپارتمان سازی است. مشخص شد در خراسان جنوبی یکی از نیازهای دولت ساخت مسکن است که در دستور کار دولت قرار دارد و با همت مردم در حال حرکت هستیم.

آیت الله رئیسی ادامه داد: یکی از موهبت های خداوند به این استان، مسئله وحدت بین مردم، شیعه و سنی و مردم سراسر شیعه نظام و ارزش هاست.

وی با اشاره به اینکه وحدت مردم زمینه ساز همه توسعه ها و پیشرفت هاست، گفت: افرادی که دارای سکو و قلم هستند باید تاکید کنند که وحدت اساس کار، تلاش و توسعه در استان است و باید به آنها احترام گذاشت. یاد کسانی که برای ساخت استان خراسان جنوبی تلاش کردند گرامی باد.

رئیس جمهور اعلام کرد: آقایان و بانوان بدانید که به رحمت خداوند، با هوشیاری مردم، بصیرت مقام معظم رهبری و حضور نیروهای وفادار به انقلاب اسلامی از ناآرامی های دشمن رهایی یافته ایم. با حضور مردم به ایجاد هرج و مرج و بی نظمی دامن زدیم، این شرایط را با افتخار پشت سر گذاشتیم و راه پیشرفت را ادامه خواهیم داد.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه یکی از اولین سفرهایم در دور اول به خراسان جنوبی بوده و آغاز دور دوم سفرهایم نیز از خراسان جنوبی است، اظهار داشت: پروژه ها و کمبودهایی از نظر توزیع اعتبار در دستور کار است.

وی تصریح کرد: در این دوره از ماموریت و مسئولیتی که از سوی مردم محول شده است، من و همکارانم باید تلاش کنیم تا مشکلات و آنچه گریبان گیر مردم شهر و روستا می شود را از زندگی خود حذف کنیم و مشکل را تحلیل کنیم تا مردم دچار مشکل شوند. ندارند، به خصوص مشکلاتی که پسران و دختران جوان را رنج می برند و آینده را برای آنها تیره و تار می کند.

رئیسی ادامه داد: خانم ها و آقایان، دختران و پسرانم; به عنوان مسئولی که در نقاط مختلف کشور حضور دارم می توانم بگویم که با حضور و نقش آفرینی و توان و توکل ملت شما به خداوند، همت دولت و حضور رهبر فرزانه انقلاب من آینده کشور را بسیار روشن و امیدوارکننده می بینم.

گفت: سپاس، خدا به شما مردم رحم کند. جا دارد از استقبال و حضور گرم مردان و زنان بیرجندی و خراسان جنوبی تشکر کنم. بنده شما هستم و این حضور باشکوه و بزرگ را مدیون نظام و انقلاب و رهبری و پاسداری از خون شهدا و جان باختگان می دانم.

رئیس جمهور ادامه داد: برخی عزیزان در این مراسم پلاکاردهایی در دست داشتند. همکاران من در حال جمع آوری این پوسترها، نامه ها و دست نوشته ها از روستاها و مناطق مختلف هستند و ما در حال پیگیری آنها هستیم.

وی با اشاره به اینکه می دانیم با دو اصل توکل به خدا و خوداتکایی و سرمایه های ملت کار پیش می رود، گفت: با اعتماد به سرمایه های این ملت می توان همه گره ها را باز کرد و مشکلی که وجود دارد نمی توان باز کرد در هیچ کشوری وجود ندارد. من مطمئناً می دانم که مشکلات با مردمی که به خدا ایمان دارند و دولتی که به مردم ایمان دارند حل خواهد شد. امیدوارم با دعای خیر شما و کمک و همکاری همه عزیزان به وظایفی که شما ملت بر عهده ما گذاشته اید سربلند باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید